4676
Sök

Mega Squirt, MS, sprut till 745

82 Inlägg
15 oktober 2011
Trådstartare
Fått hem ett MS sprut beg till 745 16v turbo som minst sagt skulle behöva det.  eftersom det är beg så vet jag inte hur det ska se ut nytt, vad det är för sorts MS osv.  ngn som har info, bilder, på egna grejer och som kopplat in det och rent generellt har någon suck om att?

Forummoderator
10 576 Inlägg
15 oktober 2011
googla och läs :-)  MS är ett "gör det själv" sprut som kan konfigureras på en massa olika sätt. enklas är att hoppa in på megasquirts hemsida och börja plöja.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

82 Inlägg
16 oktober 2011
Trådstartare
torpis skrev:
googla och läs :-)  MS är ett "gör det själv" sprut som kan konfigureras på en massa olika sätt. enklas är att hoppa in på megasquirts hemsida och börja plöja.

Jo har redan gjort det ett par timmar men deras kopplings schema ser sååå mycket klumpigare ut än när man kollar på kabel härvan:O  hmm vore fint att få något kom igång medel så man kan krabba där efter tongue

Forummoderator
10 576 Inlägg
16 oktober 2011
nu tänkte jag på boxen snarare än kabelhärvan, för den är ju väldigt enkel att bara följa sladd för sladd.

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

82 Inlägg
16 oktober 2011
Trådstartare
och boxen har 3-4 kopplingar i sig?

82 Inlägg
19 oktober 2011
Trådstartare
ingen som har någon idé om sprutet allt jag vet är att dosan är färdig lödd och att det är MS1,

Forummoderator
10 576 Inlägg
19 oktober 2011
Dina frågor är väldigt luddiga. Jag föreslår fortfarande att läsa manualen, ( http://www.megamanual.com/ms2/V3assemble.htm )  Där finns info om både hur du konfigurerar boxen för den setup din bil har och hur du kopplar in alla externa givare.

82 Inlägg
19 oktober 2011
Trådstartare
torpis skrev:
Dina frågor är väldigt luddiga. Jag föreslår fortfarande att läsa manualen, ( http://www.megamanual.com/ms2/V3assemble.htm )  Där finns info om både hur du konfigurerar boxen för den setup din bil har och hur du kopplar in alla externa givare.

Pardon me smile, spelar det någon roll vilken version av MS man har eller är manualen lite universal till dom olika?

Forummoderator
10 576 Inlägg
19 oktober 2011
Lajnitz skrev:
torpis skrev:

Pardon me smile, spelar det någon roll vilken version av MS man har eller är manualen lite universal till dom olika?

Det är olika, börja på megamanual.com eller msextra.com och välj din modell av sprut. manualen är även specifik för firmwaren i boxen. (om du exempelvis använder extrakoden)

Sök