4058
Sök

Dra + kabel i 9-5 -99

Bilälskare
283 Inlägg
20 oktober 2011
Trådstartare
hej.. vart kan man dra en + kabel från batteriet fram till skuffen?? hittar ingen ingång där man kan dra en kabell

drygt nu efter ett tag att bara köra med original:P vill att de ska dunka satan ju:Dbig_smile

alla tips e tacksammt mottagna..

Lejon, född under 1990 talet, älskar bilar, streetrace, dragrace, allt inom motor:D:D

262 Inlägg
24 oktober 2011
Finns utag. jag drog ström i pappas 9-5. stå framför bilen, och kolla rakt bakom batteriet.

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com

508 Inlägg
24 oktober 2011
Jag har dragit in min pluskabel där dom dragit in kupé värmar kabeln på passagerar sidan.

2 035 Inlägg
24 oktober 2011
klawd22 skrev:
hej.. vart kan man dra en + kabel från batteriet fram till skuffen?? hittar ingen ingång där man kan dra en kabell

drygt nu efter ett tag att bara köra med original:P vill att de ska dunka satan ju:Dbig_smile

alla tips e tacksammt mottagna..

Var har du letat om du inte hittar en enda ingång??

Över pedalerna sitter en plastkåpa, ta bort den. Över pedalerna finns två gummitutor, välj en.

I motorutrymmet kan du se gummitutorna under säkringsdosan. Du får skruva loss och dra undan en del så att du kommer åt lättare.

Sen: Våld å vaselin!

Biljudsveteran sen 1984!

6 851 Inlägg
24 oktober 2011
Skalman skrev:
Jag har dragit in min pluskabel där dom dragit in kupé värmar kabeln på passagerar sidan.

Vilket är lite dumt och man kan behöver öka kabeltjockleken då man får minst en meter längre kabel wink

508 Inlägg
24 oktober 2011
TT-Avant skrev:
Skalman skrev:

Vilket är lite dumt och man kan behöver öka kabeltjockleken då man får minst en meter längre kabel wink

He he hade ju inget vasselin och orkade inte hålla på att försöka få in den efter att ha provat på förarsidan, hittade flera hål men kabeln gick bara åt fel håll och ville aldrig vidare in i kupén så då fick det duga för det var bra vasst att hålla på att gräva där smile.

2 035 Inlägg
25 oktober 2011
Skalman skrev:
TT-Avant skrev:
Skalman skrev:

He he hade ju inget vasselin och orkade inte hålla på att försöka få in den efter att ha provat på förarsidan, hittade flera hål men kabeln gick bara åt fel håll och ville aldrig vidare in i kupén så då fick det duga för det var bra vasst att hålla på att gräva där smile.

Nej men va fan handkräm smörjfett glidmedel tvål, NÅT har du väl hemma?

Iaf så har jag för mig att det är lättare innifrån att dra kabeln samt att du gärna får mjuka upp gummit innan du drar i din grövre kabel igenom, med något styvt långt. Lycka till, ge inte upp.

Biljudsveteran sen 1984!

400 Inlägg
25 oktober 2011
bosabengt skrev:

Iaf så har jag för mig att det är lättare innifrån att dra kabeln samt att du gärna får mjuka upp gummit innan du drar i din grövre kabel igenom, med något styvt långt. Lycka till, ge inte upp.

hähä, jag fnissade. Sorry för offtopic. big_smile

6 851 Inlägg
25 oktober 2011
JonatanR skrev:
bosabengt skrev:

HAHAHAHA.....lol Ja jag höll på att skratta ihjäl mej jag oxå nu...!!! ANDERS, detta är ett forum för BILAR!!

2 035 Inlägg
25 oktober 2011
TT-Avant skrev:
JonatanR skrev:
bosabengt skrev:

hähä, jag fnissade. Sorry för offtopic. :D

HAHAHAHA.....:lol: Ja jag höll på att skratta ihjäl mej jag oxå nu...!!! ANDERS, detta är ett forum för BILAR!!

HaHaHa asså trodde jag var på RFSU.SE :lol:

Biljudsveteran sen 1984!

6 851 Inlägg
25 oktober 2011
bosabengt skrev:
TT-Avant skrev:
JonatanR skrev:

HAHAHAHA.....lol Ja jag höll på att skratta ihjäl mej jag oxå nu...!!! ANDERS, detta är ett forum för BILAR!!

HaHaHa asså trodde jag var på RFSU.SE lol

hmm...har du kollat synen på senaste?

Sök