3713
Sök

För dålig bromsverkan! hjälp! vw lt31 -77

43 Inlägg
26 oktober 2011
Trådstartare
Hej!

Har stora problem med bromsarna på min buss. har bytt hjulcylindrar, bromsok och bytt packningar i huvudbromscylindern men får inte någon bra bromsverkan. har luftat ett par gånger utan framgång

har broms men inte tillräckligt, kan aldrig låsa bromsarna. kollat läckor också men inte hittat något, vad kan det vara? någon som har en idé på vad det kan vara?

Tack på förhand
Jonas
Göteborg

1 697 Inlägg
26 oktober 2011
Kollat slangarna?

845 Inlägg
26 oktober 2011
Sen brukar väll inte trumbromsar vara dom bästa? Så låsning på en sådan buss kanske inte är det lättaste.

Vad för värden på bilprovningen

43 Inlägg
26 oktober 2011
Trådstartare
Det är trummor bak och riktigt stora skivbromsar fram så den borde låsa eller? Har inte besiktat den så vet ej värden på den.

43 Inlägg
26 oktober 2011
Trådstartare
Juvakka skrev:
Kollat slangarna?

Ja ingen vätska läcker ut så det är inget läckage.

1 697 Inlägg
26 oktober 2011
mr_bang skrev:
Juvakka skrev:
Kollat slangarna?

Tänkte mer på skick, när slangarna blir gamla så kan dem vidga sig när man bromsa eller att det blir bublor i slangen och då flexar det där istället för att bromsvätskan pressar ut kolven.

43 Inlägg
26 oktober 2011
Trådstartare
Juvakka skrev:
mr_bang skrev:
Juvakka skrev:
Kollat slangarna?

Tänkte mer på skick, när slangarna blir gamla så kan dem vidga sig när man bromsa eller att det blir bublor i slangen och då flexar det där istället för att bromsvätskan pressar ut kolven.

Det vet jag inte riktigt men det är värt att kolla upp! Tack för tipset!

43 Inlägg
26 oktober 2011
Trådstartare
Juvakka skrev:
mr_bang skrev:
Juvakka skrev:
Kollat slangarna?

Det vet jag inte riktigt men det är värt att kolla upp! Tack för tipset!

43 Inlägg
27 oktober 2011
Trådstartare
Någon som har en annan idé om vad det kan vara?

Sök