21 oktober 2011
Trådstartare
Tjena!
Som rubriken lyder, så har jag en b230e som är nyrenoverad motor och nyrenoverat insug, går på etanol och har ett skelettsvänghjul monterat, som har en tomgång på runt 2-3000 varv, och den drar cirka 2.5l /mil vilket är sjukt högt trots att den går på etanol.
Detta problemet har kommit sen jag gjorde följande:
Skulle byta topp, men märkte efter att jag demonterat allting, att toppen jag köpt inte hade spridarhål i sig.
Monterade tillbaka den gamla (hur bra skick som helst, planad osv, och bytte hela sotningskitet)
Bytte värmepaket och lyckades dra ur lite vacuumslangar inne i kupén bakom instrumentpanelen men monterade tillbaka den (ingen aning om det blev rätt men borde väl inte ha något med tomgången o det att göra?)
Bytt insugspackningar, kollat bälgen efter läckage med startspray, bytt spridartätningar, spridarhylstätningar, gasspjällstätning, osv osv osv.
Nån som har en aning om vad felet kan vara?
Nån som har skiss på hur vacuumslangarna till allt ska gå eller kan berätta hur de ska gå iaf?
EGR, Pulsair, osv sitter monterat och inkopplad ( pulsairen går ut i ett mini-sportfilter, fråga mig inte varför men kör med sportfilter så har ingenstans att mata in det i insuget igen men påverkar ju inte tomgången ändå)
Tack på förhand!
Tveka inte på att fråga om det är något mer ni vill veta för att felsöka denna rackare.