3276
Sök

Polare gjorde buckla på fyllan

8 Inlägg
5 november 2011
Trådstartare
Tjena, tänkte be om er åsikt och höra mig för vad ni skulle gjort. Scenariot:

Råkade ut för något jävligt då vi hade samlat ihop till fest jag och några goda vänner. Kvällen flöt fram fint i goda vänners lag och med tillhörande förfriskelser. Dock var det en i gänget som fick lite för mycket, under en illustration där han skulle sparka på mitt däck så missade han och sparkade istället i framskärmen. Plåten är rätt tunn så det blev en fin mjuk bula inåt. Storlek på bucklan: fot.

Ska försöka få den "hoppa ut" genom att dra tillbaka, men förmodligen kommer det fortfarande synas. Polaren var ångerfull så in åt h-vete efteråt men i slutändan har jag fått en bula på dyrgripen.

Min lösning: Köpa ny panel och låta den lackas. Han betalar. Jag skruvar dit.

Vad skulle ni gjort? Tagit pengar i hand? Tagit det försäkringsvägen?

//F

Blästrare LITAB LACK
325 Inlägg
5 november 2011
Borde gå att dra ut med en glidhammare med sugkopp
Utan att skada något om det är en mjuk buckla
Kolla runt lite med lackfirmor i närheten
Om dom har en du kan få låna.
Sen är det ju aldrig roligt att dra in försäkringsbolaget
För en liten sak

Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!

629 Inlägg
5 november 2011
Om du nu har en "mjuk" buckla så hade jag fan testa att köra med kylspray och sen värme tror jag de är... Har tittat på ett par klipp runt om på nätet där de gör så! Resultatet = inga märken eller lack skador!

huh?
10 427 Inlägg
5 november 2011
Kan vara värt att kolla upp vad det är för självrisk på skadegörelse.
Kan ju tom vara så att du inte har någon och då kan det ju vara
lönt att göra en skadeanmälan.

Darkus
5 november 2011
Jag skulle satsa på offarn:s förslag. Eller nån bra plåtslager.

8 Inlägg
5 november 2011
Trådstartare
Bra tips. Provade sugkopp från mobilhållaren. Fick ut bucklan genom att putta ut den med fingrarna från insidan, plåten hoppade tillbaka.

Dock är det veck kvar i plåten som reflekterar. Kan en lackfirma trolla bort sånt?

SQ
1 343 Inlägg
5 november 2011
Svårt att säga då dom inte sett bilen. Åk å prata med en lackfirma är nog enklast.
Kan va lite småsvårt för folk på nätet att gissa då man inte har så jättemkt att gå på.

Ljudnörd!

Sök