2583
Sök

C-låset hackar när man öppnar.

Amatör
320 Inlägg
19 mars 2009
Trådstartare
Jo, det är såhär att när jag ska låsa upp bilen så hackar c-låsen från lås till öppet. Vad kan felet vara?

Kan ingenting om fordonsel förövrigt.

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
19 mars 2009
vad är det för bil?

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Amatör
320 Inlägg
19 mars 2009
Trådstartare
En mitsubishi galant 93a

2 672 Inlägg
19 mars 2009
säker på att det är elektriskt styrt C-lås på den? så att det inte är luft styrt?

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu

796 Inlägg
19 mars 2009
VAr luftstyrt på min spacewagon iaf, och det höll på o "hacka" o åkte upp o ner när man skulle låsa.

Då är var det batteriet som var lite dött (vacumpumpen orkade inte pumpa sånt tryck så att alla låspinnar åkte ner ordentligt.  Och när inte alla åkte ner i bott så åker det automatiskt upp igen, så att man ska veta att nåt är galet.

Du kan ju prova o kolla alla dörrar att det går att låsa dom med låspinnarna lätt.

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"

Amatör
320 Inlägg
19 mars 2009
Trådstartare
De finns inga låspinnar. Men grejen är, jag låser upp bilen med en nyckel, alltså ingen fjärr eller så. Och det händer inte när jag ska låsa bilen, bara när jag låser upp. Och ibaldn när jag har låst bilen, och kommer tilolbaka lågra timmar senare så är den öppen. Inte så jävla kul när man har ljud för flera tusen där :o

2 672 Inlägg
19 mars 2009
kolla om du har tillräckligt med ström till vacumpumpen om det nu skulle vara luft styrt! och så att det inte är läckage på någon slang! annars vet jag faktiskt inte tyvärr!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu

Saab älskare!
4 597 Inlägg
19 mars 2009
håller med, om de nu är lufttrycks styrt, så byt alla slangarna, en liten läcka lär ju sabba rätt mycket!

18 Inlägg
6 november 2011
Det är elstyrt, plocka isär där elmotorn sitter till c-låset, gör rent och böj ner den lilla "pinnen" som sitter på kopparbrickan så att brickorna får kontakt när dom ska, och inte kontakt när dom ska... i grova drag.

hade det felet på min galant, fast den låste sig istället............

Sök