3518
Sök

Räkna om basport från 3 till 4"

50 Inlägg
10 november 2011
Trådstartare
Tjena! Skulle behöva lite hjälp att räkna ut ifall min befintliga 4" basport funkar istället för den 3" porten som medföljde basen. Har just nu en DLS MW12D i en låda som är byggd efter DLS rekommendationer (35l med en 4"/20cm basport). Nu är det så att jag har inhandlat en DLS Nobelium 12i som vill ha samma lådvolym och portad låda, men med en 3" basport på 15cm. Så behöver alltså hjälp med att räkna ut ifall det kommer att funka något sånär bra att stoppa in den nya basen i lådan som jag nu har till MW12an.

Mvh

Gladen Audio
2 388 Inlägg
10 november 2011
Ja det bör funka men lite längre rör hade inte skadat för något lägre avstämning på lådan. runt 30cm rör plus trattar om du har aeroport eller några cm längre om du bara har röret.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

50 Inlägg
10 november 2011
Trådstartare
Frippe_L skrev:
Ja det bör funka men lite längre rör hade inte skadat för något lägre avstämning på lådan. runt 30cm rör plus trattar om du har aeroport eller några cm längre om du bara har röret.

Okej. Har testat att koppla in basen i lådan nu, och det känns som att avstämningen är lite hög. Men får nog köra på en längre port som du säger. Men det mest troliga är nog att jag bygger en ny låda. Men skulle du ändå rekommendera en 4" basport? Annars har jag den färdigkapade 3" porten på 15cm med tillhörande trattar, som följde med basen.

Sök