4410
Sök

Mitsubishi Galant v6 . ( Chiptuning eller trimma på nåt set ??? )

17 Inlägg
10 november 2011
Trådstartare
Hej .
Köpte en Galant v6 som är på 160 hp .
Undrar om nån av er har trimmat eller vet hur kan man få lite mer kraft från bilen .
Allså vill heller inte lägga mer än 5000 för de, annars kunde köpa vr4 som har 280 hk.
Tack för alla svar !!!

grön aktivist
846 Inlägg
10 november 2011
Att trimma sugis är väldigt sällan billigt.
Man brukar räkna på ca 1000 kronor per hästkraft...
Så har du fortfarande möjlighet till att köpa en vr4 så tycker jag att du ska göra det tongue!

17 Inlägg
10 november 2011
Trådstartare
Faaan , köpte bilen 2 veckor sen, ska ja sälja den igen ?? smile
Men varför e de så svårt at trimma den, aså jag har inte hittad inget på nettet .

187 Inlägg
10 november 2011
_ARTUR_ skrev:
Faaan , köpte bilen 2 veckor sen, ska ja sälja den igen ?? smile
Men varför e de så svårt at trimma den, aså jag har inte hittad inget på nettet .

Det är inte svårt,men dyrt...som föregående talare sa..1000:- per hästkraft är ett bra riktmärke.
Eller så försöker du plocka bort 200kg från bilen..

Never underestimate the power of stupid people in large groups...

Evo raggare
386 Inlägg
11 november 2011
Sportluftfilter! Lite grövre system med en sport kisse borde ge lite effekt! smile

Mitsubishi Lancer Evolution III 790HK/830NM
Mitsubishi Lancer GTi [MDS-Edition]
Tack till: WiTune, Flanders Motorsport, BDS Skara Motor, Mitsubishi Härene bil, Mrtuning.se, Robban Stroker, David Rudhem, LG-Speed

grön aktivist
846 Inlägg
11 november 2011
Att bara byta till ett sportluftfilter ger sällan någon nämnvärd effekt.
Det är om orginalfiltret stryper motorn alternativt att bilen har ett system som suger varmluft från början.
Då kan man tjäna något på det, men dom bilarna är få.
Avgassystem med sport / racekat ger en del, men då brakar det lös på ett antal tusen bara för systemet...
Och det ger inte många hästar =/.

Kan man leva utan dom 100 - 200 kg i bilen (baksätet, dämpmattor och liknande) så är det väldigt prisvärt och gör mycket för accet.
Men att trimma sugis idag är väldigt dyrt för vad man får.

17 Inlägg
13 november 2011
Trådstartare
Tack alla för era svar. Som ni kan se på min sidan, detta är inte min första Mitsu, fast dom som jag hadde innan, dom va ingen speciel, så tänkte inte alls på trimmning eller så, men detta va en v6 a, så tänkte få lite mer kraft, men om de går inte eller om de går fast de kostar 1000 sek per hk, då e de lika bra köra den som den är.
Ska bara sätta oppet sport filter och sport avgas.
Tack en gång till för svar.
Mvh Artur

Sök