2213
Sök

Dela glas från reflektorn på bigknicks, hur?

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
10 november 2011
Trådstartare
tjenare. någon som vet hur man delar på glaset på bosch bigknick utan att ha sönder glaset? tanken var att göra det rent och blankt, som nytt med andra ord. vill ha det lilla extra ljuset smile

Audis in Scandinavia Crew

Handledare
1 481 Inlägg
10 november 2011
Har för mig att glasen är limmade på reflektorn. Prova med varmluftpistol.

45 Inlägg
10 november 2011
har för mig att det sittor klämmor som håller det.. kanske 6-7 st.. men kan utöver det vara limmad oxå.. wink

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
10 november 2011
Trådstartare
Klämmorna håller fast sargen i glaset, Sitter typ limmad, Skulle ju vara toppen om någon gjort detta och kan förklara så man inte spräcker glaset smile

45 Inlägg
11 november 2011
ja just de.nu kom jag på hur de ser ut.. de vette fan om de går att dela det? kommer nog inte bli nå bra sen skulle jag tro,om du inte är duktig på att limma tillbaka då.. tongue

7 277 Inlägg
11 november 2011
Kan man inte göra som med vanliga lyktor då?
Lägga in dom i ugnen en stund så limmet mjuknar och sen bara dra bort glaset.

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
11 november 2011
Trådstartare
Det borde ju fungera prima, Sen går det ju att klämma dem med nån sorts lim, Sargen håller ju glaset också delvis. Får se hur det blir, Om man slänger på 5mm Härdat glas i dem och sparar original ifall att man inte blir nöjd, eller så bara putsa det som nytt smile

309 Inlägg
13 november 2011
Dom är svåra att sära på då dom är limmade men de går. Jag tog bort glaset på 3st o sen limmade jag på 3mm lexan som jag klippte till. Lyste ganska långt smile o okrossbara!

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
13 november 2011
Trådstartare
Hur gjorde du? Ang Lexanet, Hur lyser det? alltså hur blir ljusbilden med 3st såna smile

1 749 Inlägg
13 november 2011
Ljusbilden blir spikrak, typ pencilbeam.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
13 november 2011
Trådstartare
Ingen som har en bild på det? Sugen att testa! :)Måste ju lysa bra mycket längre än 3st fjärr som sitter på nu smile

3 259 Inlägg
14 november 2011
Lägg dom i ugnen på lagom temperatur så limmet mjuknar lite sen borde det gå att få loss dom enklare!

Mvh/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

309 Inlägg
14 november 2011
NIKKELICIOUS skrev:
Hur gjorde du? Ang Lexanet, Hur lyser det? alltså hur blir ljusbilden med 3st såna smile

Lexanet är segt som tusan men funkade fint o klippa till med en vanlig plåtsax,sen annvände jag bara vanligt silikon o limma fast de i reflektorn.Kan lova att dom lyser långt me 100w lampor.Dom åkte tyvärr med en bil jag hade på annons o affären gick så snabbt att jag inte hann ta bort dom...Men ska fixa nya bara jag hitter beggade big knick.smile

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
14 november 2011
Trådstartare
Har 3st 55w Xenon så det lär ju lysa satan med andra ord? smile

309 Inlägg
14 november 2011
NIKKELICIOUS skrev:
Har 3st 55w Xenon så det lär ju lysa satan med andra ord? smile

Hehe de vet jag inget om har aldrig haft xenonlysen så..big_smile

Sök