3369
Sök

Segstartad Kadett Gsi 8v

HH|Photo
91 Inlägg
16 oktober 2011
Trådstartare
Opel16V skrev:
HalasZ skrev:
Opel16V skrev:
Bruka sitta mellan huvudbromscylindern och expansionskärlet smile

ok på min finns där 3 st där hmm

ett stort med massa poler på tongue original sitter de nån fästplåt på den med.... sen är en te lyset, ser nästan likadant ut men är inte lika hög om jag inte minns fel.... bränslereläet bruka va fäst vid hållaren te expansionskärlet smile

ok tack... hittade det nu i veckan när jag pilla lite med allt smile
men är fortfarande segstartad...
nästa jag går på blir bränsleslangar å tillbehör...

Stance A Kadett
Go Slow, Go low

driver with style
800 Inlägg
17 oktober 2011
En dum grej, går motorn att snurra för hand? :p

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se

HH|Photo
91 Inlägg
17 oktober 2011
Trådstartare
Opel16V skrev:
En dum grej, går motorn att snurra för hand? :p

har inte provat... men det tror jag eftersom motorn inte är seg utan man får kirra ett tag innan den sedan
hoppar igång...

Stance A Kadett
Go Slow, Go low

driver with style
800 Inlägg
17 oktober 2011
Okej, låter lite dom att den behöver gå fram bensin.... Kollat brändletrycket nångång? Ska ligga på 2.5 bar
Eller kollat jordpunkterna?
Senast redigerat av Opel16V (17 oktober 2011)

www.hugotraffen.se

HH|Photo
91 Inlägg
17 oktober 2011
Trådstartare
Opel16V skrev:
Okej, låter lite dom att den behöver gå fram bensin.... Kollat brändletrycket nångång? Ska ligga på 2.5 bar

nä har inte hunnit än... ok jag har fått höra 2,8 bar av flera personer

Stance A Kadett
Go Slow, Go low

driver with style
800 Inlägg
10 november 2011
HalasZ skrev:
Opel16V skrev:

original btr ligger på 2.5 men kan va möjligt att bilen går bättre vid 2.8 bar smile

www.hugotraffen.se

HH|Photo
91 Inlägg
16 november 2011
Trådstartare
Opel16V skrev:
HalasZ skrev:
Opel16V skrev:

original btr ligger på 2.5 men kan va möjligt att bilen går bättre vid 2.8 bar smile

har som sagt hört 2.8 men många säger den ska ligga på 3.0 smile
vet inte vad som är sant eller stämmer...

Stance A Kadett
Go Slow, Go low

323 Inlägg
16 november 2011
Btr ska ligga på mellan 2,3 till 2,7 enligt autodata.

På min kadett som strulade ibland med att starta, när den inte ville starta så såg man de genom att varvmätaren inte rörde på sig o de räckte att försökte putta igång den så varvmätaren rörde på sig men den behövde inte start för sen kunde man starta med nyckeln utan några problem. men de va 1,6 istället.

Jag felsökte mycke utan att hitta något fel på den. funderade mycke om de kunde vara någon kall lödning i boxen så den inte fick någon tändnings signal till tändsystemet. men ja sålde den istället.

HH|Photo
91 Inlägg
16 november 2011
Trådstartare
Froborg skrev:
Btr ska ligga på mellan 2,3 till 2,7 enligt autodata.

På min kadett som strulade ibland med att starta, när den inte ville starta så såg man de genom att varvmätaren inte rörde på sig o de räckte att försökte putta igång den så varvmätaren rörde på sig men den behövde inte start för sen kunde man starta med nyckeln utan några problem. men de va 1,6 istället.

Jag felsökte mycke utan att hitta något fel på den. funderade mycke om de kunde vara någon kall lödning i boxen så den inte fick någon tändnings signal till tändsystemet. men ja sålde den istället.

jag har bytat box en gång då den la av sen funka det ett tag med den nya men sen den blev segstartad
har provat allt utom pumpen nu...bara den håller i vinter sen åker där i en 16v ist

Stance A Kadett
Go Slow, Go low

Sök