2328
Sök

Lamda problem Volvo s80 -99 2,9

www.teamunlimited.se
132 Inlägg
9 november 2011
Trådstartare
Hej!

Har strulat fram och tillbaka med bilen nu. Jag får felkod att lamdasond är sönder. Har dessvärre fyra stycken på bilen.

Har bytt fram men felkoden kvarstår. Får indikation att det är Bank 1 Sensor 2. Någon som kan svara på om det är fram eller bakre?

På Volvo säger de att det är en av de främre, men varför kvarstår då felkoden, trots att jag raderar den?

Team Unlimited
www.teamunlimited.se

Bäst
57 Inlägg
9 november 2011
På audispråk är det iaf den bakre sonden

www.teamunlimited.se
132 Inlägg
10 november 2011
Trådstartare
henkka_s40 skrev:
På audispråk är det iaf den bakre sonden

Har fått svar på min fråga nu smile Det är den bakre... Så det är nog som på Audi big_smile

Team Unlimited
www.teamunlimited.se

121 Inlägg
10 november 2011
eea skrev:
Hej!

Har strulat fram och tillbaka med bilen nu. Jag får felkod att lamdasond är sönder. Har dessvärre fyra stycken på bilen.

Har bytt fram men felkoden kvarstår. Får indikation att det är Bank 1 Sensor 2. Någon som kan svara på om det är fram eller bakre?

På Volvo säger de att det är en av de främre, men varför kvarstår då felkoden, trots att jag raderar den?

Bank 1 är väll för att det är dubbla avgasrör altså bank1 och bank 2 sen sensor 1 och 2 följer efter varandra.
Söker du på youtube så finns det klipp hur man testar att en lamdasond fungerar med multimätare och tändare.

www.teamunlimited.se
132 Inlägg
11 november 2011
Trådstartare
SlIdE skrev:
eea skrev:
Hej!

Bank 1 är väll för att det är dubbla avgasrör altså bank1 och bank 2 sen sensor 1 och 2 följer efter varandra.
Söker du på youtube så finns det klipp hur man testar att en lamdasond fungerar med multimätare och tändare.

Har du någon länk?

Team Unlimited
www.teamunlimited.se

121 Inlägg
17 november 2011
eea skrev:
SlIdE skrev:
eea skrev:
Hej!

Har du någon länk?

Där beskriver dom bra vad som händer och visar hur man gör är 2 delar och på engelska.

Sök