2774
Sök

Pirelli carving vinterdäck, korta dubbar?

390 Inlägg
19 november 2011
Trådstartare
Hej!

Jag har precis köpt in nya pirelli carving vinterdäck med dubb, men dubbarna på däcken är så korta att man knappt kan känna de med fingret.

Ska de verkligen vara så korta?

Mvh Johannes

1 067 Inlägg
19 november 2011
Du ska köra in dem då kommer de ut lite mer.. Du får enligt lag inte ha mer än 1.2mm utstick..

Men är du orolig..  Fråga där du köpte dem om det ska vara så..

390 Inlägg
20 november 2011
Trådstartare
Tack för svaret!

1 298 Inlägg
20 november 2011
Dem sätter sig när du kört med dem lite. Man ska köra in dubbdäck lite lugnt dem första milen. Köpte nya WinterCarving förra året och tyckte däcket i sig prestera väldigt bra. Men jag tycker dem tappade dubbar väldigt snabbt jämfört med andra däck. Lite trist, men som sagt ett bra däck.

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

183 Inlägg
20 november 2011
Nya dubbar från v11 i år.

Körde Carving Edge en vinter och jag tyckte dom var riktigt bra men tappade även en del dubb.

390 Inlägg
20 november 2011
Trådstartare
Tack för svaren

1 067 Inlägg
20 november 2011
Brukar undvika tvärnitar och hårda acelerationer och hjulspinn de första 50 milen.

Aldrig tappat några dubb på mina vinterdäck..

Fri fart för ett fritt folk!
14 167 Inlägg
20 november 2011
Pendulum skrev:
Dem sätter sig när du kört med dem lite. Man ska köra in dubbdäck lite lugnt dem första milen. Köpte nya WinterCarving förra året och tyckte däcket i sig prestera väldigt bra. Men jag tycker dem tappade dubbar väldigt snabbt jämfört med andra däck. Lite trist, men som sagt ett bra däck.

standard fenomen när vi snackar michelin,pirelli och goodyear däck..

kör på Nokian eller gislaved däck istället så slipper man att hälften av dubben fattas

har kör mina hakka 4:or i ett par år nu kan räkna dubben som fattas på alla 4däcken på en hand

och då har jag varit uppe i över 240blås med dom och körde en vinter ofta över 200 när det var torra dagar
endå släppte inga dubb smile

viss skillnad på kvaliten på riktiga vinterdäck

har haft michelin däck förr och efter halva vintern har dubben varit obefinliga
lättare att räkna antalet dubb som sitter kvar än som fattas

Kör fort så hinner inget hända...

Sök