2875
Sök

Megasquirt problem med trigger

9 Inlägg
20 november 2011
Trådstartare
kör med orginal svänghjul 60-2 och orginal trigger men får ingen signal, har testat koppla på alla möjliga vis men får ingen signal

Bonntrimmare
620 Inlägg
20 november 2011
är boxen gjord för vr eller hall givare? har du testat pullupp motstånd? vissa hall givare behöver även ha plus matning.

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

9 Inlägg
20 november 2011
Trådstartare
vr givare tror jag. pullupp motstånd vad är det?

Bonntrimmare
620 Inlägg
20 november 2011
det har du för att ändra strömmen som kommer till boxen om vi säger att hall givaren ger en plus signal och boxen triggar på minus så sätter du tex ett 1kohm´s motstånd mellan en jord kabel å trigger signal kabeln till boxen som gör att den leder in minus ström på signal kabeln när det inte kommer pluss signaler från hallgivaren.

MVH Daniel

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

9 Inlägg
20 november 2011
Trådstartare
okej ska jag testa och lägga plus matning först eller?

Bonntrimmare
620 Inlägg
20 november 2011
vad e det för någon bil? vad kommer givaren ifrån? Har du någon aning hur den matades förut?

Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

Vw trimmare
2 995 Inlägg
20 november 2011
linkan skrev:
vr givare tror jag

Du försöker få en trigger signal men vet inte vart den kommer ifrån? roll

Lämna iväg detta eller läs manualen...

9 Inlägg
20 november 2011
Trådstartare
det är en b230f, håller på att forska i det

Bonntrimmare
620 Inlägg
20 november 2011
kontakta Torbjörn http://www.garaget.org/Webrex han hjälpte mig att installiera mitt MS och har mappat min och många andra värstingar bilar här på väst kusten

Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

9 Inlägg
20 november 2011
Trådstartare
okej tack

379 Inlägg
21 november 2011
Thorbjörn här. Din motor har vrå sensor som mäter på svänghjulet lr hur?
Isf glöm allt dom sagt om pullup eller matning. Vrå sensorn skall kopplas med en kabel till jord. Svårt kabel. Och en till signal ön på ms boxen. Blå lr brun kabel. Skärmen kopplar du även till jord.

Det du behöver göra sen är att vrida på potentiometrarna i boxen. 2 blåa små "kuber" med skruvar på.
Skruva båda 10 varv motsols tills det klickar. Sen skruvar du 3-5. Varv på båda medsols. Nu bör du få signal, om boxen och givaren är hela.

Ursäkta stavning mm, skriver på mobilen.

10 Inlägg
21 november 2011
det var det jag sa tilL dig! öppna boxen

9 Inlägg
21 november 2011
Trådstartare
ska testa detta tack så mycket:)

Sök