3244
Sök

Bilen orkar bara upp till 50-60km/h plus att den låter konstigt,Vectra 2.2 -04

Of World
3 376 Inlägg
26 november 2011
Trådstartare
Hallå! hade tänkt köpa mig en bil, hittade en, dret billig men som sagt så går den inte mer än 50-60 km/h låter väldigt konstigt, har tidigare haft likadan bil 2.2liters Vectra, där kamkedjan börja rassla men den orkade upp til 140 utan problem. någon idé om vad detta kan vara?! Tacksam för hjälp!

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

562 Inlägg
27 november 2011
Går den på alla fyra? Har du några felkoder?

Är det en Z22YH så kan det ju förekomma bränsleproblem.. kallas även "äckeltech" tyvärr..

Annars kanske det är något knas med kamkedjeriet, men det kanske förekom mer på äldre modeller, det får någon annan svara på smile

9-5 Aero Sedan -05

Of World
3 376 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
micke-opel skrev:
Går den på alla fyra? Har du några felkoder?

Är det en Z22YH så kan det ju förekomma bränsleproblem.. kallas även "äckeltech" tyvärr..

Annars kanske det är något knas med kamkedjeriet, men det kanske förekom mer på äldre modeller, det får någon annan svara på smile

kan ju faktiskt vara så att han inte går på alla 4. vet inte riktigt om felkoder men jag har tidigare haft en Astra 1.8 där tändkasseten, själv spolen gick sönder, på 3 cylindern, då orkade han inte mer än ca 50 , tro det kan vara något sånt? på astran gick denna spole sönder pga "topplocks packningen" så den fick olja isig ..

Tack för svar! smile

Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17

230 Inlägg
27 november 2011
Vanligt fel på dissa här motorerna är bränsletryckregulatorn, även "kampanj" på dom om ja inte minns fel, då går bilen kasst o orkar inget.

562 Inlägg
27 november 2011
eXe skrev:
Vanligt fel på dissa här motorerna är bränsletryckregulatorn, även "kampanj" på dom om ja inte minns fel, då går bilen kasst o orkar inget.

Exakt, är kampanjen gjord så ska regulatorn ha en ditmålad vit prick på sig.. tror jag, 99% säker.

9-5 Aero Sedan -05

Of World
3 376 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
Okej! ska ta och kolla upp detta då! Tack för svar!! smile)

Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17

Sök