2686
Sök

Bestyckning 4st mikuni 38mm-förgasare på golf mk1 gti 8v 1,8?

BilSystemTeknik-Gymnasiet
184 Inlägg
1 december 2011
Trådstartare
Hej!

Undrar vad jag ska ha för bestyckning att kunna utgå att bestycka ifrån med 4st mikuni 38mm-förgasare på golf mk1 gti 8v 1,8? Den kommer bestyckas efter bredbandslambda, vill bara veta en bestyckning som den kan starta på och som jag kan utgå ifrån. Förgasarna är 4st vm-38-förgasare från snöskoter. Har beställt en btr från malpassi för att köra med originalbränslepump. Mycket tacksam för snabba svar.

(osäker under vilken kategori inlägget ska ligga, ta bort det om det är fel)

Mvh Oskar
Senast redigerat av Jernberg (1 december 2011)

Kolla gärna in min Renault 4cv -58 Ferlec, ett av så många exemplar som går att räkna på en hand i Sverige. Lägg en kommentar och dumpa en röst :) Ni får även kika in min projekttråd Golf mk1 --> gti Mvh

925 Inlägg
1 december 2011
Eftersom att 2-t motorer har väldigt svaga insugspulser så har man stora munstycken i för att få fram den soppa som krävs. Skjutet från höften skulle jag sätta i ca 30% mindre munstycken till att börja med.
Kom ihåg att det även gäller trottelnålsmunstycke/Spridare/nål, beroende på vad som sitter i den förgasaren. Att bara sänka nålen fungerar INTE.

Kolla noga upp vad munstycken kostar innan du börjar projektet. At byta lågfarsmunstycke, lågfartsluftmunstycke, spridare, nål, huvudmunstycke och luftmunstycke kostar lätt mer än vad en ny grundbestyckad förasare kostar.

Mitt råd, skaffa en 4-t förasare från början!

Mats

Sök