Hittade vad jag sökte, det var xzn M8 som passade mina fälgar (BMW style 101) Delade på en av de igår direkt när jag fick adaptern och det gick skit bra Bilder kommer snart innan o efter
Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
Skruvar "vidaredrar" man om man vill veta vilket max moment de är dragna med. Dvs man drar tills det rör sig och använder sig av en momentnyckel med visare på.
Det blir sällan rätt. Du har en matrerial utmattning och som jag skrev tidigare, bultar/muttrar kan sätta sig i materialet och ge felaktiga värden. Men det kan ge en uppfattning. Är fortfarande inne på att söka rätt info. Bra att du hittade verktyg.. Var blev det köp?
Det blir sällan rätt. Du har en matrerial utmattning och som jag skrev tidigare, bultar/muttrar kan sätta sig i materialet och ge felaktiga värden. Men det kan ge en uppfattning. Är fortfarande inne på att söka rätt info. Bra att du hittade verktyg.. Var blev det köp?
Jag tror inte att någon av oss menade att man skulle få exakta svaret men på ett ungefär i allafall. Tänkte att de kunde va ett bra förslag att testa
tack för alla tips Har fått reda på att man ska fördra med 6nm o sedan hård dra med 12nm på vissa BBS fälgar, på resten av BBS så är det 12nm och 24nm istället!
Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....