4424
Sök

Coilovers till S60 T5

30 Inlägg
3 december 2011
Trådstartare
Nån som vet var man hittar coilovers av ett bra märke till en s60 t5 ? Tacksam för svar!

AUTOTECH
762 Inlägg
3 december 2011
Mange90 skrev:
Nån som vet var man hittar coilovers av ett bra märke till en s60 t5 ? Tacksam för svar!

Skall du skruva på egen hand elr lämna?

30 Inlägg
3 december 2011
Trådstartare
Jag hade tänkt fixa det själv isf tongue

AUTOTECH
762 Inlägg
3 december 2011

30 Inlägg
3 december 2011
Trådstartare
Tack för tipset, dem hade dock stötdämpare från bilstein som såg intressanta ut med, så får tänka på saken tongue

Fri fart för ett fritt folk!
14 339 Inlägg
3 december 2011
kolla ebay.se där finns det till bra priser

kolla i tyskland och ej england

runt 5.500 har du en coils sats av billigaste märke hemma från tyskland smile

en kw sats till s60 har du för 10K

jag personligen skulle utan tvekan satsa på en sats med 4st bilstein dämpare och en sänkningsats istället

blir mer komfort och bättre väghållning

Kör fort så hinner inget hända...

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
3 december 2011
Vad är målet med det hela? Om du inte tänker använda juster-funktionen på coilsen är det kanske vettigare att göra som föregående skrev. Köpa sänkfjädrar och dämpare.

VÄLDIGT många köper coils för att "det är så smidigt att man kan justera dom". Men det är ytterst sällan att funktionen används. Värt att tänka på smile

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

30 Inlägg
3 december 2011
Trådstartare
Tanken är att kunna få den låg som fan på sommaren tongue, men sen på vintern kunna få den lite mer normalhög som dem blir med vanlig sänksats tongue.

14 339 Inlägg
3 december 2011
Mange90 skrev:
Tanken är att kunna få den låg som fan på sommaren tongue, men sen på vintern kunna få den lite mer normalhög som dem blir med vanlig sänksats tongue.

oftast fungerar detta kanske första och andra året med lite tur sen har skiten oxiderat fast totalt

30 Inlägg
3 december 2011
Trådstartare
Okej tongue. Får smöja upp det ofta då, sen så får det funka så länge det vill antar jag, sen får man köra lågt tongue

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
4 december 2011
Det är inga som helst problem att köra med en normal 40/40 sänkning över vintern. Så länge man kör utan sportpaketet eller något annat kjolpaket så funkar det. Och vill man sen ha kjolpaket så är det ju ingen vinterbil längre helt enkelt big_smile

14 339 Inlägg
4 december 2011
F4S4N skrev:
Det är inga som helst problem att köra med en normal 40/40 sänkning över vintern. Så länge man kör utan sportpaketet eller något annat kjolpaket så funkar det. Och vill man sen ha kjolpaket så är det ju ingen vinterbil längre helt enkelt big_smile

min erfarenhet säger att det inte går att köra med 40/40 sats på en s60 om man kör orginal storlek på hjulen

standard 16" och bilen skrapar i överallt
även med orginal frontspoiler

har kört polarns s60 2.4t med sänksats och inte ens en normal vägbula kunde man köra över utan att allt under skrapade i

samma vägbula kunde jag köra med min golf med coils och 13" som nog var 80mm lägre än från fabrik

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
4 december 2011
Growe skrev:
F4S4N skrev:

min erfarenhet säger att det inte går att köra med 40/40 sats på en s60 om man kör orginal storlek på hjulen

har kört polarns s60 2.4t med sänksats och inte ens en normal vägbula kunde man köra över utan att allt under skrapade i

samma vägbula kunde jag köra med min golf med coils och 13" som nog var 80mm lägre än från fabrik

Bara en liten reminder till dig då. Jag äger en S60 med 40/40 och det är inga problem... smile

14 339 Inlägg
4 december 2011
F4S4N skrev:
Growe skrev:
F4S4N skrev:

Bara en liten reminder till dig då. Jag äger en S60 med 40/40 och det är inga problem... smile

hur kör du då bara på slät asfalt?

med 19" tar inte direkt polarns bil i så mycket men med 16" vinterdäcken klarar inte jag av att köra den utan skrap
kanske är bortskämnd men min golf var inte direkt hög..hela däcken fram på mina 17" låg innanför kanten på min golf utan att det skrapade i när man åkte rakt över bulorna här hemma
medans polarns skarpade duktigt

AUTOTECH
762 Inlägg
4 december 2011
Min sänker 45mm och jag kör 17" och det funkar fint!

30 Inlägg
4 december 2011
Trådstartare
Okej smile Kanske är bättre att satsa på bilstein dämpare runt om, och h&r fjädrar, då kan man ju köra året om.

AUTOTECH
762 Inlägg
4 december 2011
Mange90 skrev:
Okej smile Kanske är bättre att satsa på bilstein dämpare runt om, och h&r fjädrar, då kan man ju köra året om.

Yes!

Sök