2999
Sök

Köpråd Evo IX, dodge ram srt 10, subaru?

98 Inlägg
2 november 2011
#41
Tycker du ska ta hem en Evo IX  smile


785 Inlägg
2 november 2011
#42
Tycker du inte ska ha en bil med respirator... evo e dussinbil som alla har... en viper truck e udda...

Eller gör som "Coff" ha en evo och en V8:a haha... optimal lösning..!!

Its not the fart that kills, its the smell...

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
2 november 2011
#43
Rquired skrev:
Jag tycker de flesta faktiskt glömt Dodge´s triumfkort, det är en bekväm och relativt tyst bil även till vardags och byggd för att fungera till vardags för bortskämda amerikanare medan Evo är ett rent körverktyg där komfort troligtvis var ett svärord vid utvecklingen.

Bara av den anledningen lutar jag starkt åt pickup:en. smile

Absolut! Det får ej glömmas wink
Pickup helt klart! Så jävla sanslöst rå!

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Japanese Engineering
690 Inlägg
2 november 2011
#44
Jag som JDM-entusiast skulle tagit Ram:en över Evo:n just för att Evon är mer en ban-bil med grym prestanda och dålig komfort. Japanska sport bilar har oftast dålig komfort dock så finns det vissa som tex Skyline GTR som har ganska bra komfort.

Och de som säger att Evon är "busigare" har helt fel enligt mig, Ram är grymt rolig! Men alla tolkar "busig" eller "rolig" olika, vissa gillar 4WD drift i snö medan andra gillar att bränna gummi och lägga fina powerslides med en bil på 2 ton.

Har kört en Ram SRT10 (nyare modellen) och den känns inte alls tung, hästkrafterna äter upp vikten.

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

820 Inlägg
2 november 2011
#45
Ett brutalt jänkejärn är ju aldrig fel, kör på RAM:en, det är typ min drömkärra dock så ska det då vara med Cummins 6:a och gärna äldre men en RAM SRT är rätt fett det med big_smile

Om man säger

98 Inlägg
2 november 2011
#46
Fredde_Vette skrev:
Tycker du inte ska ha en bil med respirator... evo e dussinbil som alla har... en viper truck e udda...

Eller gör som "Coff" ha en evo och en V8:a haha... optimal lösning..!!

Win win situation wink


129 Inlägg
11 november 2011
Trådstartare
#47
http://www.blocket.se/ostergotland/Mits … 14&w=3

Kanske vore något.. Är ju iallafall i samma stad men lite osäker fortfarande. Lättare såklart att få tag p en evo men som sagt dodgen är riktigt rå..


129 Inlägg
17 november 2011
Trådstartare
#48
Dykt upp ett annat riktigt intressant alternativ.. en ford mustang svt cobra "terminator" trimmad till ca 500hk (papper finns).. Bilen har gått ca 5 000 och massvis med lullul som är gjort på bilen uppdaterade bromsar, fjädrar, dämpare.

Va tror ni om denna bil? Ser riktigt fin ut och priset är riktigt bra just nu eftersom han vill bli av med den helst innan jultider. Några speciella för/nackdelar?


A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
18 november 2011
#49
Zeero skrev:
Dykt upp ett annat riktigt intressant alternativ.. en ford mustang svt cobra "terminator" trimmad till ca 500hk (papper finns).. Bilen har gått ca 5 000 och massvis med lullul som är gjort på bilen uppdaterade bromsar, fjädrar, dämpare.

Va tror ni om denna bil? Ser riktigt fin ut och priset är riktigt bra just nu eftersom han vill bli av med den helst innan jultider. Några speciella för/nackdelar?

Du ser på min profil att min far har en sådan med Whipple kompressor.

Med tanke på att du hela tiden haft en jänk i huvudet som ett alternativ så är du medveten om inredningen och dess problem. På min fars bil ligger mittkonsolen och vibrerar som irreterar mig något extremt mycket.
Med det sagt kan vi gå över till något mer intressant smile

Motorn är en skottsäker pjäs med gjutjärns block och vill du ha aluminum så ta det som sitter i en sådan Lincoln som jag har, dom är lika starka som gjutjärns blocket. Nyare aluminium är svagare.
Inuti är det smidda kolvar, stakar och vev original.
Min far har bara bytt ut kompressor och gjort en tune på den och fått ut 580 RWHP.
Byt bränsle system och E85 konvertera så har du över 2 bar i ladd och en bra bit över 700RWHP (med bytt kompressor).
Skulle inte tveka på att du kan få ut runt 500RWHP med original kompressor och bara mindre drivhjul på den.
Bakvagnen är IRS (Individual Rear Suspension) som är ifrån Thunderbirden och Lincolnen. Fast med starkare drivaxlar. MYCKET bra grepp.
T-56 låda som håller för allt du kan ge den. I värsta fall får du byta koppling när det blir för mycket effekt. Billiga kopplingar till dessa lådor också.

Min fars bil som är den enda Cobran jag kan göra uttalande om är ruskigt ekonomisk.
Har fått den att dra 1.04L milen på motorväg och att gasa runt och härja på stan en kväll drar inte mycket alls (tro det eller ej).

Kort sagt, en otroligt kul bil att köra runt med! Går utmärkt att köra till vardags med också!
Stolarna är lite obekväma om man skall sova men ska man köra så sitter man otroligt bra i dom.

Kort sagt, den är kung!
Min röst läggs på den (mesta dels för att det är den enda av bilarna som du väger om som jag har kört).

Och sedan är den extremt snygg, kan man inte undgå.
Läs mer på SVTSnake.com.

Mina favorit Cobra filmer smile

http://www.youtube.com/watch?v=87n8jhVO784

http://www.youtube.com/watch?v=TDuLPXunHQQ

http://www.youtube.com/watch?v=HqfNu7Jgfck

http://www.youtube.com/watch?v=2lQX3cOAbes

http://www.youtube.com/watch?v=TZ65r4fUKsc

http://www.youtube.com/watch?v=vpQJ2H1N … re=related

Och en film på min fars grunka.
http://www.garaget.org/video/72544

Hoppa till 2:45 och sedan 3:37 i denna för lite ljud. Varvade bara 4k här och inte fullgas.
http://www.youtube.com/watch?v=8fR5n5LbgKo


Lycka till och hoppas du fastnar för Cobran smile
Senast redigerat av Thunderbird88 (18 november 2011)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

129 Inlägg
18 november 2011
Trådstartare
#50
Tack för svaret uppskattas! Alltid tyckt om ford mustang och måste säga att denna är den snyggaste av de "nya" modellerna. Det som är gjort på denna är som du skrev remhjulet bytt till ett på 2,65" annat insug, avgas, tändstift,lmm och sen programvara från torq sen är tydligen utväxlingen i bakaxeln bytt till 4.10!

Är riktigt sugen tyvärr så sitter man på en bil och inte världens bästa period att sälja bilar på just nu big_smile


A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
18 november 2011
#51
Zeero skrev:
Tack för svaret uppskattas! Alltid tyckt om ford mustang och måste säga att denna är den snyggaste av de "nya" modellerna. Det som är gjort på denna är som du skrev remhjulet bytt till ett på 2,65" annat insug, avgas, tändstift,lmm och sen programvara från torq sen är tydligen utväxlingen i bakaxeln bytt till 4.10!

Är riktigt sugen tyvärr så sitter man på en bil och inte världens bästa period att sälja bilar på just nu big_smile

http://www.blocket.se/stockholm/500_hk_ … =9&w=3
Det är den eller hur?
För det första, det är en 10th anniversery (precis som min far har) som endast tillverkades i 2003 exemplar år 2003 (fanns endast då).

Finns inget att egentligen säga. Den är så otroligt billig att det knappt är sant smile
Men kom ihåg, du får inte världens bästa förbrukning med 4.10 i bakaxeln. Men å andra sidan så köper man inte en sådan bil för det. Men det går att få VÄLDIGT bra förbrukning med dessa bilar.

Jobbigt när man vill ha något och inte får iväg det. Ungefär som för personen som försöker sälja denna Cobra smile
Men måste bra flika in med att snyggaste färgen på en Cobra är Sonic Blue wink

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

129 Inlägg
18 november 2011
Trådstartare
#52
Råkade hitta bilen här på garaget nu när jag satt och sökte lite smile


129 Inlägg
18 november 2011
Trådstartare
#53
Thunderbird88 skrev:
Zeero skrev:
Tack för svaret uppskattas! Alltid tyckt om ford mustang och måste säga att denna är den snyggaste av de "nya" modellerna. Det som är gjort på denna är som du skrev remhjulet bytt till ett på 2,65" annat insug, avgas, tändstift,lmm och sen programvara från torq sen är tydligen utväxlingen i bakaxeln bytt till 4.10!

Är riktigt sugen tyvärr så sitter man på en bil och inte världens bästa period att sälja bilar på just nu big_smile

http://www.blocket.se/stockholm/500_hk_ … =9&w=3
Det är den eller hur?
För det första, det är en 10th anniversery (precis som min far har) som endast tillverkades i 2003 exemplar år 2003 (fanns endast då).

Finns inget att egentligen säga. Den är så otroligt billig att det knappt är sant smile
Men kom ihåg, du får inte världens bästa förbrukning med 4.10 i bakaxeln. Men å andra sidan så köper man inte en sådan bil för det. Men det går att få VÄLDIGT bra förbrukning med dessa bilar.

Jobbigt när man vill ha något och inte får iväg det. Ungefär som för personen som försöker sälja denna Cobra smile
Men måste bra flika in med att snyggaste färgen på en Cobra är Sonic Blue wink

Det har du så rätt i.. Hittade den som sagt nu här också.


129 Inlägg
4 december 2011
Trådstartare
#54
Får väcka tråden till liv igen eftersom jag nu har sålt min bil och är fortfarande lite kluven över vad jag vill ha.. En konstig begäran av en subaru har väckts och undrar om en Subaru Impreza WRX STI pse lll är något att rekommendera är även mappad hos autotech så den bör ju gå hyfsat! OM jag har förstått det rätt om man jämför hos JRM (såklart är det inte exakta värden) så är det rätt så stor skillnad på 01-05 och 06+ i just vridet? 340/450nm mot 350/550 nm om jag fattar det hela rätt? Är ju en 2,5l i denna så det bör ju vara så.. Lär iallafall puffa på bra i starten smile

Mvh Jonas


168 Inlägg
4 december 2011
#55
Imprezan med 2,5l motorn är riktigt snabb i starten tack vare vridet men håller inte mer än ca 50 meter mot en evo med ungefär samma hk


Japanese Engineering
690 Inlägg
4 december 2011
#56
Backstream skrev:
Imprezan med 2,5l motorn är riktigt snabb i starten tack vare vridet men håller inte mer än ca 50 meter mot en evo med ungefär samma hk

Sant, skulle valt Evo över STi i de flesta fall.

Lancer Evolution är grym men saknar lite när det gäller komfort (gäller dock inte 10an enligt mig) något som Impreza STi har gott om, lite "snällare" bil om man säger så.

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti


Sök