4323
Sök

Polering av Ventilkåpa

NINJA
78 Inlägg
20 november 2011
Trådstartare
Hej!smile
jag Hade tänkt polera ventilkåpan på min gamla opel (Opel Rekord -79) och blev jag lite osäker, så jag tänkte fråga här. Om jag polerar ventilkåpan kommer den inte att börja rosta då? hur gör alla som polerar sina ventilkåpor för att undvika rostangrepp? seriösa svar tack smile
Ha det gott.cool

Stream Performance

NINJA
78 Inlägg
20 november 2011
Trådstartare
granadadr skrev:
klarlackar,, men tror den gulnar av värmen,, kromar??

Jag tänkte på klarlack men tror att det blir som du säger. Nja, vill göra själv big_smile

Stream Performance

NINJA
78 Inlägg
20 november 2011
Trådstartare
Vad kostar det ungefär? smile

Stream Performance

7 435 Inlägg
20 november 2011
ingen aning,, fins några företag som gör det,, ska nog göra det på några lister till bilen

NINJA
78 Inlägg
20 november 2011
Trådstartare
granadadr skrev:
ingen aning,, fins några företag som gör det,, ska nog göra det på några lister till bilen

okej, ja då får man väl söka runt lite på nätet då smile

Stream Performance

NINJA
78 Inlägg
20 november 2011
Trådstartare
granadadr skrev:
joo kolla,, blir snyggt iaf

mm, men är forfarande nyfiken på om någon vet hur man gör för att undvika rostangrepp vid polering av ventilkåpan smile

Stream Performance

Bilälskare
283 Inlägg
20 november 2011
jag polareade upp min sedan så lade jag ett lager hårdvax på den. då rostar den ej.. men man ska kolla den noga så.. håller på med min andra kåpa nu så:Dbig_smile

Lejon, född under 1990 talet, älskar bilar, streetrace, dragrace, allt inom motor:D:D

NINJA
78 Inlägg
20 november 2011
Trådstartare
klawd22 skrev:
jag polareade upp min sedan så lade jag ett lager hårdvax på den. då rostar den ej.. men man ska kolla den noga så.. håller på med min andra kåpa nu så:Dbig_smile

okej tack så mycket för tipset big_smile lycka till med poleringen då! big_smile

Stream Performance

7 435 Inlägg
20 november 2011
sxride skrev:
klawd22 skrev:

okej tack så mycket för tipset big_smile lycka till med poleringen då! big_smile

du med wink

NINJA
78 Inlägg
20 november 2011
Trådstartare
granadadr skrev:
sxride skrev:
klawd22 skrev:

du med wink

haha tack så mycket smile

Stream Performance

Bilälskare
283 Inlägg
21 november 2011
sxride skrev:
granadadr skrev:
sxride skrev:

du med wink

tack:p kan lägga ut bilder på den första sen när min bil e godkänd:Ptongue

Lejon, född under 1990 talet, älskar bilar, streetrace, dragrace, allt inom motor:D:D

NINJA
78 Inlägg
22 november 2011
Trådstartare
klawd22 skrev:
sxride skrev:
granadadr skrev:
du med wink

tack:p kan lägga ut bilder på den första sen när min bil e godkänd:Ptongue

gör det, ska bli kul och se big_smile

Stream Performance

Bilälskare
283 Inlägg
5 december 2011
NI som vill se min Ventilkåpa kan kolla på min sida nu:Dbig_smile

Sök