3850
Sök

Audi A8 Växellåda!

9 Inlägg
8 december 2011
Trådstartare
Tja!

Jag har felsökt min Audi a8 4,2 och jag fick upp felkoden P0730*. För närvarnade funkar den inte att köra framåt med med men backen fungerar hmm. jag undrar om det är ett litet fel eller om man måste byta hela lådan. Så om det finns någon kunnig inom detta så skulle det vara bussigt om man fick hjälp! big_smile

DEVIL
1 171 Inlägg
8 december 2011
maxelito skrev:
Tja!

Jag har felsökt min Audi a8 4,2 och jag fick upp felkoden P0730*. För närvarnade funkar den inte att köra framåt med med men backen fungerar hmm. jag undrar om det är ett litet fel eller om man måste byta hela lådan. Så om det finns någon kunnig inom detta så skulle det vara bussigt om man fick hjälp! big_smile

Kollat oljan? kan vara för låg oljenivå, kan va fel olja, kan va att kopplingen a har gett med sig, kan va mycket smile
Senast redigerat av Legosoldaten (8 december 2011)

bmw m power

537 Inlägg
8 december 2011
skulle väl kunna va styrenheten till lådan som bråkar.

9 Inlägg
8 december 2011
Trådstartare
Har inte kollat oljan men har också funderat på om det kan vara det, pga den har droppat olja från lådan tidigare hmm smile

DEVIL
1 171 Inlägg
8 december 2011
maxelito skrev:
Har inte kollat oljan men har också funderat på om det kan vara det, pga den har droppat olja från lådan tidigare hmm smile

Kolla det först, för oljenivån kan va för låg smile

bmw m power

866 Inlägg
8 december 2011
P0730 Får man om lammel paketen gett upp Ej rätt ut växling mekaniskt fel. Sällan lådan inte funkar om det inte är ett mekaniskt fel!

9 Inlägg
8 december 2011
Trådstartare
tekniknissen1 skrev:
P0730 Får man om lammel paketen gett upp Ej rätt ut växling mekaniskt fel. Sällan lådan inte funkar om det inte är ett mekaniskt fel!

Okej, men tror du då att till ca 90% är ett mekaniskt fel?

866 Inlägg
8 december 2011
Jag tror !! inte helt säker !! ;-)

Sök