2482
Sök

Volvo 740 tänder fel, troligtvis

33 Inlägg
11 december 2011
Trådstartare
#1
hejsan:)
första tråden nurå:D
bil:volvo 740 insprut
problemet är att den skit ojämt
på jämngas går den asbra.
men släpper man gas elr gasar så går det åt helvete:/
de som är bytt är:
alla stift
alla tändkablar
fördelare
ja tror att de kan vara fördelarn som kan sitta fel/kablarna som går fel.
hur ska b23an gå?
13-42?
mvh wille tacksam för svar smile

Forummoderator
26 325 Inlägg
11 december 2011
#2
Skulle tro att du har satt tändkablarna fel ja..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

33 Inlägg
11 december 2011
Trådstartare
#3
AirOne skrev:
Skulle tro att du har satt tändkablarna fel ja..

tror de ja oxå :S
vetu vilken ording b23an ska stända?
b20in går ju 13-42 om ja har rätt, mne tror inte de e samma neutral

1 798 Inlägg
11 december 2011
#4
Det är 1342 även på denna.


33 Inlägg
11 december 2011
Trådstartare
#5
Hilmer skrev:
Det är 1342 även på denna.

tackar smile
om de nu inte är kablarna,
va kan de då vara för fel? smile

1 798 Inlägg
11 december 2011
#6
wille_ skrev:
Hilmer skrev:
Det är 1342 även på denna.

tackar smile
om de nu inte är kablarna,
va kan de då vara för fel? smile

Vilket motorvariant har du?
Hur uppkom felet?


33 Inlägg
11 december 2011
Trådstartare
#7
Hilmer skrev:
wille_ skrev:
Hilmer skrev:
Det är 1342 även på denna.

tackar smile
om de nu inte är kablarna,
va kan de då vara för fel? smile

Vilket motorvariant har du?
Hur uppkom felet?

b23a me insprut
den börja bara gå dåligt, så byttes allt de som står, sen blev de så här

1 798 Inlägg
11 december 2011
#8
wille_ skrev:
b23a me insprut
den börja bara gå dåligt, så byttes allt de som står, sen blev de så här

B23/230E eller B230F?
Olika bränsle/tändsystemsystem, därav frågan.


33 Inlägg
11 december 2011
Trådstartare
#9
Hilmer skrev:
wille_ skrev:
b23a me insprut
den börja bara gå dåligt, så byttes allt de som står, sen blev de så här

B23/230E eller B230F?
Olika bränsle/tändsystemsystem, därav frågan.

de vet ja dock inte,
men bensin,o brytarspetsar om de säger nåt?
får ta o kolla upp de annars neutral

1 798 Inlägg
11 december 2011
#10
wille_ skrev:
Hilmer skrev:
wille_ skrev:
b23a me insprut
den börja bara gå dåligt, så byttes allt de som står, sen blev de så här

B23/230E eller B230F?
Olika bränsle/tändsystemsystem, därav frågan.

de vet ja dock inte,
men bensin,o brytarspetsar om de säger nåt?
får ta o kolla upp de annars neutral

Brytarspetsar sitter det ju inte på insprutarna iaf, inte original.
Verkar ju va en E-motor du har, blockmonterad fördelare?

Vad det gäller felet (om det nu är en E-motor konverterad till brytarstyrt tändsystem) så bör du kolla så att tändningen står rätt, samtidigt justerar man brytarna till rätt avstånd.
Kolla så att tändkablarna sitter rätt. Ettan sitter närmst termostathuset vill jag minnas och sen 1342 medsols.
Kolla CO-halten.

Sen är det alltid bra att kasta 2dl 2-taktsolja i tanken i mellanåt för att smörja upp bränslesystemet.


33 Inlägg
11 december 2011
Trådstartare
#11
Hilmer skrev:
wille_ skrev:
Hilmer skrev:

B23/230E eller B230F?
Olika bränsle/tändsystemsystem, därav frågan.

de vet ja dock inte,
men bensin,o brytarspetsar om de säger nåt?
får ta o kolla upp de annars neutral

Brytarspetsar sitter det ju inte på insprutarna iaf, inte original.
Verkar ju va en E-motor du har, blockmonterad fördelare?

Vad det gäller felet (om det nu är en E-motor konverterad till brytarstyrt tändsystem) så bör du kolla så att tändningen står rätt, samtidigt justerar man brytarna till rätt avstånd.
Kolla så att tändkablarna sitter rätt. Ettan sitter närmst termostathuset vill jag minnas och sen 1342 medsols.
Kolla CO-halten.

Sen är det alltid bra att kasta 2dl 2-taktsolja i tanken i mellanåt för att smörja upp bränslesystemet.

tacktack smile
då har ja fel om brytarspetsarna hmm
ska kolla så allt sitter rätt smile
tack för svaren big_smile

1 008 Inlägg
12 december 2011
#12
Om du har fördelaren på toppen så  är det räknat från vänster om man står framför bilen:  4 3 1 2
Många gör misstaget att koppla 1342 även på det locket men då blir det fel smile



Sök