3024
Sök

Xenon konvertering hel och halvljus golf 5

235 Inlägg
10 december 2011
Trådstartare
Hej tänkte höra i fall de är nån som har xenon konvertering en golf 5 ? 
Tänkte ja skulle montera i xenon i hel och halvljuset .

Vilka saker ska man bruka för att de inte ska bli lampfel så att man lurar canbus systemet ?

Har funderingar på om man skulle koppla detta relä kit http://www.humanhabit.se/se/xenon/probl … llast.html
Så då är man helt oberoende av de vanliga kablarna bara lite styrstöm.

Kom gärna med förslag å råd  smile

1 Inlägg
12 december 2011
Har du köpt golf nu? smile

1 335 Inlägg
12 december 2011
Det där funkar lika som ett canbuskit. De är bara köra på ett bi-xenonkit 55w så ere klart smile

Kan tillägga att nu kmr andra folk att skriva "köp inte 55w de bländar så" (om du inte har projektorlins på lyktan) och "35w duger väl" fast de gör de ju inte wink

B5 #001

1 335 Inlägg
12 december 2011
de va inget, bi-xenon äre ju inte på din modell, blandade ihop smile Men 55 w funkar i helljus lika bra!

B5 #001

1 335 Inlägg
12 december 2011
Sen är de möjligt att du behöver en lamphållare till xenonlampan, då sockeln sitter i fästet som ska in i lyktan. Men om du har ett spänne som du drar över lampan så behövs de ju ej.

B5 #001

235 Inlägg
13 december 2011
Trådstartare
Junne92 skrev:
Har du köpt golf nu? smile

Japp de blev en golf:)

235 Inlägg
13 december 2011
Trådstartare
F-Tar skrev:
Sen är de möjligt att du behöver en lamphållare till xenonlampan, då sockeln sitter i fästet som ska in i lyktan. Men om du har ett spänne som du drar över lampan så behövs de ju ej.

Sitter dubbla H7 lampor i den, men på halv lär ja ha en H7R lampa så en lamphållar måste ja också ha.

235 Inlägg
13 december 2011
Trådstartare
F-Tar skrev:
Det där funkar lika som ett canbuskit. De är bara köra på ett bi-xenonkit 55w så ere klart smile

Kan tillägga att nu kmr andra folk att skriva "köp inte 55w de bländar så" (om du inte har projektorlins på lyktan) och "35w duger väl" fast de gör de ju inte wink

Känns lite bättre att inte ta matarstömmen från orginal sladdarna. Fått för mig att de lättar kan bli lampfel om man kör från orginal, så när de är så pass ny bil brukar de va ganska avanserad ljusteknologi.hmm

1 335 Inlägg
13 december 2011
Låter fint de! Nä kan stämma.. Om du är osäker.. Ta då den kabelsatsen som du länkade. Själv kör jag med reläer i mina. Har ej canbus men måste ha dom endå.

B5 #001

235 Inlägg
13 december 2011
Trådstartare
Jaha! Hade passat -04 förut å ja behövde inget, hade bara en vanlig balaster.

1 335 Inlägg
13 december 2011
Jo precis, de har jag också. Men reläerna är bara för startströmmen, dom hjälper till lite extra. Hade problem innan me org kontakt i lampan, de tände inte samtidigt.

B5 #001

1 045 Inlägg
13 december 2011
vi har monterat vanlig canbus sats på en ny golf i hellyset var inga problem,, har för mig att du itne behövde nån adapter till h7 var bara byta lampa som vanligt.

235 Inlägg
14 december 2011
Trådstartare
F-Tar skrev:
Jo precis, de har jag också. Men reläerna är bara för startströmmen, dom hjälper till lite extra. Hade problem innan me org kontakt i lampan, de tände inte samtidigt.

Okej. Enda ja fick lov att göra var att vrida ljusknappen till ljusläget å inte ha den på automatläge, då starta bara en lampa.

1 335 Inlägg
14 december 2011
Jo precis, på aut så lyser de inte 100% Har man på max så blir de mer effekt smile

B5 #001

235 Inlägg
14 december 2011
Trådstartare
NMI skrev:
vi har monterat vanlig canbus sats på en ny golf i hellyset var inga problem,, har för mig att du itne behövde nån adapter till h7 var bara byta lampa som vanligt.

Är bara på halvljuset som man behöver en adapter till.
Är väl där de brukar va lite känsligt, så var de på v70, så har man läst om a3 v50 att torkarmotorerna har gått sönder bara för att man bytt till xenon:(

1 335 Inlägg
14 december 2011
Haha de har jag aldrig hört.. de va nåt nytt tongue

B5 #001

235 Inlägg
14 december 2011
Trådstartare
F-Tar skrev:
Haha de har jag aldrig hört.. de va nåt nytt tongue

Höll på att kika på dessa bilar innan ja köpte golfen. Så kika man lite om dessa å många hade skrivit om detta problem:/

1 335 Inlägg
14 december 2011
De va som få! Ja du se.. kmr kan påverkas för en sån liten (men snygg) ändring. Hoppas de ordnar sig för dig.

B5 #001

Sök