2141
Sök

Evo viii -03 tickar vid lite gas

28 Inlägg
2 december 2011
Trådstartare
#1
Min evo 8 har ett tickande ljud som kommer när bilen är varm ljudet börjar komma vid ca 2500 - ca 4500 men bara vid lite gaspådrag, gasar man fullt hör man inget, någon som har en aning om vad det kan vara eller vart med om samma? Tacksam för svar Mvh
Senast redigerat av wallemannen (2 december 2011)


14 Inlägg
12 december 2011
#2
Ja jag har nog samma problem som du, på min supra. Det började efter att jag gjort service på den. Har testat att byta olja ett par gånger, då jag läst att den är känslig på vilken olja man kör på. Men det hjälpte inte. Tändstiften byttes också i servicen, så nu är jag inne på att byta tändkontakterna efter lite googlande och frågande på forum. Får se om detta irriterande ,tysta tickande slutar. Tickar inte så mycket direkt när man startat bilen, utan mer och mer när den blir varm. Tickandet ökar i tempo med gaspådraget liksom. Men som du säger. efter ca 4500varv så hör man det inte längre, kanske p.g.a motorn överröstar det ljudet. Inte samma bil ju, men kan ju vara samma fel ändå. skriver om jag kommer på nåt. Mvh .A


28 Inlägg
12 december 2011
Trådstartare
#3
Ja der verkar ju vara samma problem, även jag har läst om att det kan bero på vilken olja du kör på även lyftarna har jag läst. Men detta är väll inte farligt för motorn? Men det är väldigt irriterande ! Mvh Emil


14 Inlägg
13 december 2011
#4
Nej kan inte tänka mig att det är något allvarligt, då motorn går hur fint som helst i övrigt, misständer inte o.s.v.
Tycker detta tickande är rätt likt. men jag hör det mest inne i kupén dock: http://www.youtube.com/watch?v=JzmQylEMm7U  denna har tydligen dåliga ventillyftar enl. rubriken. 
Har tyvärr bilen i ide just nu, så ägnar mig mest att felsöka här på nätet nu.
Mvh. anders


14 Inlägg
13 december 2011
#5
Nja kanske inte som på filmen ändå....låter inte lika högt.


56 Inlägg
13 december 2011
#6
Dags att byta lyftare, kika på evoklubben...


28 Inlägg
13 december 2011
Trådstartare
#7
Okej, jag hade tankar på att det va lyftarna, för har läst mycket om det  på olika forum. Ska lämna in min på Mitsubishi verkstad på torsdag så ska dom kolla vad det är:)  det är ju lite som på filmen men inte riktigt, när det väl tickar så tickar det mer vasst ljust svårt att förklara ...


14 Inlägg
14 december 2011
#8
Ja visst är det svårt att förklara. Hoppas det ordnar sig och att dom kommer på vad det kan vara på verkstaden.....inte bra att vara irriterad ;-). Jag har oxkså varit inne på lyftarna...... men i mitt fall började det ticka direkt efter en service. med oljebyte, byte av stift, kammrem, spännare. så borde vara något kring dessa. visst oljan men har testat att byta olja för flera tusenlappar hehe efter det utan resultat. Lycka till nu /A


28 Inlägg
14 december 2011
Trådstartare
#9
Ja det borde ju va något av det dom bytt efter som det kom efter, jag skriver vad det är så fort jag får reda på det:)
Mvh Emil


14 Inlägg
14 december 2011
#10
Shyrre! Jag är idel öra :-)! Mvh. anders


28 Inlägg
16 december 2011
Trådstartare
#11
Fick tillbaka bilen idag, det va en lyftare som tickade. Skönt att veta vad det är smile Mvh Emil


14 Inlägg
19 december 2011
#12
Ja verkligen!  Något som du var tvungen att åtgärda? Mvh. anders


28 Inlägg
19 december 2011
Trådstartare
#13
Dom sa att det inte va någon fara, men ska fixas för stör mig mycket på det ljudet:) mvh Emil


14 Inlägg
19 december 2011
#14
Nä ok vad bra! Ja visst är det störande, man blir galen :-)! Lycka till med bilen!


28 Inlägg
19 december 2011
Trådstartare
#15
Ja ska beställa delar från USA, blir lite billigare då:) tack detsamma


14 Inlägg
19 december 2011
#16
Ja det är ju halva priset ibland, jag ska köpa coilovers t.e.x, och det är mindre än halvapriset på dom i USA .... helt gaaaalet :-)!


28 Inlägg
19 december 2011
Trådstartare
#17
Ja vet du någon bra sida? smile


1 059 Inlägg
19 december 2011
#18
camskill.co.uk
grymt bra service,massor org delar till evo,snabb frakt,ingen tull:)
handlar där flera gånger per år.
Se till att köpa lyftarna med 3 mm hålen så klarar dom lite mer. Går att byta utan o släppa kamremmen.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

28 Inlägg
19 december 2011
Trådstartare
#19
Okej, tack så mycket ska kolla på det, kan man kolla vad frakten kostar på den sidan? smile


1 059 Inlägg
19 december 2011
#20
jag tror det, kommer inte ihåg .brukar va som postens i sve . dock måste du bet med kort vid beställning.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info


Sök