2802
Sök

Guide: Byta bränslechip och tändchip i Volvo 850 GLT.

18 Inlägg
5 april 2011
Trådstartare
Blir antagligen ingen enorm skillnad, men eftersom jag bara gav 250:- för chipen och är ny med bilar + tyckte det var ett kul litet projekt så tänkte jag - why not? wink

69 Inlägg
9 april 2011
se88e, tack för guiden, den var lärorik då jag inte änns visste var chippen sitter...
jag tänkte också köpa ett från ***fish, men skit också, jag har ju en GLT från -97
någon idé på var man kan hitta ett till försvarbart pris.

(250kr är ju värt att chansa på om det så bara skulle ge 5hk extra så är det kanske värt 50kr hästen)

2 452 Inlägg
9 april 2011
är ett fyrkantigt chip i din bil så du kan ej använda dom chipen från 92-95 mr pontus....sen får man löda i din box då det ej är att bara ta bort chipet där...är bara ett som sitter där...mr fish har inga till dom bilarna...men jag vet vem som har...

döden kommer tillbaka

69 Inlägg
19 april 2011
240bns skrev:
850glt-chippen som ***fish traddar ut kommer från Hi-tuning

helt säker? han förnekar det i alla fall
***fish skrev:
Hej !

Mina chip kommer ej från hi tuning,chippen har sitt urspung från en av de största på marknaden,
Och de är ingen risk för maskinras,men har tyvär inte till glt -97.

Mvh J****

-
turbodeath skrev:
är ett fyrkantigt chip i din bil så du kan ej använda dom chipen från 92-95 mr pontus....sen får man löda i din box då det ej är att bara ta bort chipet där...är bara ett som sitter där...mr fish har inga till dom bilarna...men jag vet vem som har...

mjo, nu blev det som så att itsfun fick göra det åt mig.
proffsigt bemötande och arbete, jag trodde aldrig att skillnaden skulle bli så stor som den blev på en sugmotor.
nu måste man ta det lugnt på 1an och 2an spinner rätt bra också big_smile
det blev som en helt ny bil, nu vill jag nästan hellre ta bilen än att ta min supersport motorcykel big_smile

2 452 Inlägg
19 april 2011
det förnekade han till då kompisen köpte ett till sin 850 turbo o han kunde inte svara på vem som gjort det till han....men som sagt alla chip har info i sig så man ser var det kommer ifrån...

döden kommer tillbaka

huh?
10 427 Inlägg
19 april 2011
MrPontus skrev:
240bns skrev:
850glt-chippen som ***fish traddar ut kommer från Hi-tuning

helt säker? han förnekar det i alla fall
***fish skrev:
Hej !

Mina chip kommer ej från hi tuning,chippen har sitt urspung från en av de största på marknaden,
Och de är ingen risk för maskinras,men har tyvär inte till glt -97.

Mvh J****

-
turbodeath skrev:

mjo, nu blev det som så att itsfun fick göra det åt mig.
proffsigt bemötande och arbete, jag trodde aldrig att skillnaden skulle bli så stor som den blev på en sugmotor.
nu måste man ta det lugnt på 1an och 2an spinner rätt bra också big_smile
det blev som en helt ny bil, nu vill jag nästan hellre ta bilen än att ta min supersport motorcykel :
D

Nice, har du klockat några tider före och efter? wink

69 Inlägg
20 april 2011
steifan skrev:
Nice, har du klockat några tider före och efter? wink

tyvärr vart det dåligt med det, jag trodde att jag skulle ha någon vecka på mig att göra lite före tester, men så när jag ringde dom så hade dom tid samma dag så jag åkte direkt till dom utan att hinna göra några.

det hade varit kul att bromsa bilen före och efter, "fantasisiffrorna" som dom anger på hemsidan känns väldigt verkliga nu i alla fall.

bör man byta till "sportluftfilter" eller är det bara dumt/onödigt att göra något där?
(om jag bör byta rekommendera gärna ett)

1 Inlägg
17 juli 2011
bra o hjälp här när man inte kolalt hur de ser ut i boxen innan (: tackar !

13 Inlägg
5 december 2011
tycker här snackas en hel del skit snack ner det gäller shippning av glt jag har 850 glt med 2.5 tums rör från katten å schip i å bilen är bänkad till 195 hästar i dagens läge

13 Inlägg
5 december 2011
har en 850 glt med extraktor rör 2.5 tums efter cat bilen ligger på 190 bänkade hästar utan chip med chipet i har jag 205 hk så ja det finns chip som ger mer än 7 hästar  tack har testat förbrukningen å innan jag hade chipet i drak bilen 1.2 l/mil efter chipet stoppades i ca 0.75-0.8

huh?
10 427 Inlägg
5 december 2011
850_ale skrev:
har en 850 glt med extraktor rör 2.5 tums efter cat bilen ligger på 190 bänkade hästar utan chip med chipet i har jag 205 hk så ja det finns chip som ger mer än 7 hästar  tack har testat förbrukningen å innan jag hade chipet i drak bilen 1.2 l/mil efter chipet stoppades i ca 0.75-0.8

haha smile upp med kopia på effektmätningen! cool

69 Inlägg
13 december 2011
kul att läsa att andra är lika nöjda som jag med GLT chippning big_smile

någon som har koll på eller vet var man kan läsa om vilka boxar som passar vilka årsmodeller?
i bilen (en 97a) har jag itsfun chip

jag har även begagnade chippade boxar där säljaren hävdade att dom skulle passa årsmodell 92-95
jag är lite sugen på att se vilka boxar som är bäst eller om jag märker någon skillnad.
vad händer om jag sätter i 92-95 boxarna i min 97a och dom inte är kompatibla?
är det ofarligt att testa eller är det bara ren idioti?

1 277 Inlägg
14 december 2011
tycker att denna tråd borde rensas låsas och hängas upp uppe bland andra sevärda trådar eller om man kan fylla denna med förklaringar på hur man byter chip i flera olika bilmodeller då det verkar ont om sån info just här.

2 452 Inlägg
14 december 2011
till din 97a så kan du inte byta boxar från en 92-95a då det är 2 boxar på 92-95 medan din 97a har bara en box...97ans box har både tändning i o bränsle  på samma sätt som en turbo har bara ett chip...o det chipet är fyrkantigt...

ang boxarna från 92-95 så passar dom alla 92-95...heter bara olika nummer...det viktigaste är att din bil har 2 boxar som heter 1,1 samnt 1,2 alternativ 1,1 4,2 är dom som finns...glt finns även med 3 boxar,obs den ena är till automatlådan bara därför den har 3 boxar medans den manuela har 2 boxar

döden kommer tillbaka

1 324 Inlägg
26 december 2011
Köpte se88e´s chip som han hade över från 850in.. Och tro det eller ej men jag blev väldigt förvånad när jag provkörde bilen..

Den var märkbart piggare och hade mer kraft.. Ska se om jag kan klocka några tider..

Sök