2779
Sök

Koppling hjälp stereo, baslåda, steg

11 Inlägg
27 december 2011
Trådstartare
Hej hej! jag var iväg och köpte en bil förra veckan tänkte nu byta högtalare i bilen. smile Det satt i en ny stereo. Sen fanns det en aktiv låda i bilen också. Jag köpte en bmw, batteriet sitter bak så strömkablar är ju hur enkelt som hellst att fixa. Men jag undrar om jag måste dra nya kablar från stereon. Det går ju 2 stycken kablar till baslådan sedan 2 strömkablar.

Alltså  Kan jag (stjäla/dela) kablarna som går mellan stereon och baslådan och koppla in i steget som jag ska ha för att driva de vanliga högtalarna? Eller måste jag ddra helt nya?...

Tack för hjälpen på förhand big_smile

67 Inlägg
28 december 2011
BERGSTROMRIKARD skrev:
Hej hej! jag var iväg och köpte en bil förra veckan tänkte nu byta högtalare i bilen. smile Det satt i en ny stereo. Sen fanns det en aktiv låda i bilen också. Jag köpte en bmw, batteriet sitter bak så strömkablar är ju hur enkelt som hellst att fixa. Men jag undrar om jag måste dra nya kablar från stereon. Det går ju 2 stycken kablar till baslådan sedan 2 strömkablar.

Alltså  Kan jag (stjäla/dela) kablarna som går mellan stereon och baslådan och koppla in i steget som jag ska ha för att driva de vanliga högtalarna? Eller måste jag ddra helt nya?...

Tack för hjälpen på förhand big_smile

om du delar lågnivåkablarna så kommer du så att säga få hälften av kraften från stereon och det kommer bli en väldigt konstig ljudbild om du använder samma kablar till bas och framsystem eftersom inställningarna från stereon kommer bli för den porten du använder från stereon

för att få det bra så dra nya kablar från stereon så du har olika lågnivå till de olika stegen

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=315032
länk till mitt projekt, lägg gärna en kommentar

Sök