sN4P skrev:
Ja det är ju sant. Snackade med en polare idag och han sa att kabelstammen kan vara ett problem i bakluckan också. Är det något du känner till och vet mer om kanske ?
Kablarna i gångjärnen på bagageluckan kan nötas av, och är rätt vanligt tyvärr. Detta är dock ett enkelt fixat fel, våra nöttes ut strax innanför innertaket, och skulle gå på garanti.
Väntetiden på att få in bilen på verkstaden (Bilcentralen segeltorp) var 2 veckor, så farsan fixade det själv, för att sedan ändå lämna in bilen för samma garantijobb + rensning av dräneringen för panoramataket. vilket också var garanti.
Kan bli lite olika fel när kablarna nöts av, just på vår 545 e61, så slutade fjärrlarmet fungera + det mittersta/översta bromsljuset va dött.
sN4P skrev:
Det kan vara som jag misstänkte så dvs den är mblå. Hur kan du se att det är eftermonterat M-paket ?
Man kan ju inte få allt för dom pengarna men jag tycker ändå att man klarar sig en lång bit på den utrustningen.
Trevligt att du verkar kunna en hel del om denna modellen, skulle gärna vilja veta vart du kollade upp den när du vet att det är aktiv styrning och italien import m.m
På just den bilen så ser jag att det inte är en m-sport på tex: Standard stolarna, ingen M-ratt, shadowline saknas. + några andra detaljer.
Rostproblemen lite överdrivna, just touring kan få rost på luckan, våran är en 05, dvs drygt 7 år gammal och vi fick nyligen lackera om luckan. Men bubblorna va ytters få och väldigt, väldigt små. Syntes inte om man inte öppnade "lilla luckan" och kollade NOGGRANT.
För övrigt så fick vi betala halva lackeringen själva av någon konstig anledning, även fast vi har rostskyddsgaranti, fullservad på BMW (ALLA stämplar och servicar är gjorda enligt schema på BMW auktoriserad verkstad)
Verkstadskillen stod och ljög mej rätt upp i ansiktet angående garanti, först hade vi ingen enligt han (va bara vissa modeller som hade) Vilket jag påpekade var skitsnack, sen gällde garantin endast första ägaren, och nu var bilia som vi köpte bilen ifrån ansvariga för garantin, vilket jag också påpekade var skitsnack och drog till med exempel på om jag köper en 3 månader gammal BMW 750 för 1 mille på "Mercedes", och så börjar den rosta efter ett par månader, ska jag inte få något på garantin?
Tillslut så gick en annan med på att fota skadan, och efter några månader fick vi luckan lackerad. Anledningen att vi fick betala en del för lackeringen var att dem endast ville lackera just vid skadan, och inget annat. Vem fan vill ha en ihop lappad lackering på en bil för 200k.. Jävla nötter alltså!
Räkna inte med att få eventuell rost på garantin, även fast dem flesta får det. Annars kostar det väll bara nån tusenlapp att få luckan lackerad, så inget att egentligen haka upp sig på.