3355
Sök

Köpråd: VW Passat VR5 synco -99

1 335 Inlägg
5 januari 2012
#41
Jag är mkt nöjd över min bil ska du veta. Även fast jag inte ägt den så länge! Självklart att ja då råder andra att köpa samma då om det är de dom vill.

B5 #001

Fri fart för ett fritt folk!
14 287 Inlägg
5 januari 2012
#42
p-nyhlen skrev:
Min är är bättre på alla sätt och vis.. Men lite små sentimentalitet ibland tongue

peegee skrev:
p-nyhlen skrev:
Fan jag saknar min "gamla" passat ibland tongue

Hur kan du göra det när du har din Audi ? roll Så mycket mer bil å säkert mindre problem... wink


hur är det med audis 3liters diesel nu för tiden?

vet att dom hade stora problem med den motorn kammar som gick ner sig bland annat?!
går som riktiga as förövrigt

kan iof vara pga dom gick som taxi kammarna slets som f-n
vet att dom bytte kamar på en redan första året

Kör fort så hinner inget hända...

63 Inlägg
5 januari 2012
#43
Det va tidiga 2,5 TDI som hade problem med kammarna. 3,0 TDI har inga såna problem smile
Senast redigerat av G60 V-Spec (5 januari 2012)


Fri fart för ett fritt folk!
14 287 Inlägg
5 januari 2012
#44
G60 V-Spec skrev:
Det va tidiga 2,5 TDI som hade problem med kammarna. 3,0 TDI har inga såna problem smile

säkert på det? 2.5 är väll samma som gamla volvon har?

är väldigt säker att det var just 3.0:an detta var efter 2003

Kör fort så hinner inget hända...

Allmänt envis
12 512 Inlägg
5 januari 2012
#45
Growe skrev:
G60 V-Spec skrev:
Det va tidiga 2,5 TDI som hade problem med kammarna. 3,0 TDI har inga såna problem smile

säkert på det? 2.5 är väll samma som gamla volvon har?

är väldigt säker att det var just 3.0:an detta var efter 2003

Nja, om jag minns rätt är 2.5 TDI en V6 där främst 150hk-versionen gillar att tugga i sig kamaxlar medan Volvo´s (Även den en äldre VAG-maskin) 2.5 är en rak femma på 140hk. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

63 Inlägg
5 januari 2012
#46
Rquired skrev:
Nja, om jag minns rätt är 2.5 TDI en V6 där främst 150hk-versionen gillar att tugga i sig kamaxlar medan Volvo´s (Även den en äldre VAG-maskin) 2.5 är en rak femma på 140hk. smile

Du minns rätt. Det var de tidiga 2,5 V6 TDI på 150hk som åt kamaxlar till frukost.

Audi 100 C4 91årsm > Audi A6 C4 97årsm hade den raka 5:an på 115hk från början och sen TDIs med 140hk.

C5:an som kom 98:a fick 2,5 V6:an.
Senast redigerat av G60 V-Spec (5 januari 2012)


Quattro - bar å åk
621 Inlägg
6 januari 2012
#47
Audis 3,0 tdi kom sent 2005.
Den första 2,5tdi den raka 5:an var i stort sett skottsäker. Men det efterföljande 2,5tdi V6 hade bekymmer med både kammar och bränslepumpen.
Den nyare 3,0 har en helt annan konstruktion.

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

1 335 Inlägg
6 januari 2012
#48
Hur går de med bilköpet/funderingarna? Blir det någon av dem du länkade kanske?

B5 #001


Sök