2798
Sök

Montera/bygga drag FRAM på Caddy II skåp.

13 Inlägg
5 januari 2012
Trådstartare
Hej! första tråden här för min del.

Det gäller montera/bygga dragbom fram på min Caddy 1.9TDI -98 för att kunna dra med sig bilen på jobb.

sen om nån som har nått konkret. Tänker mig typ samma infästning som när man monterar frontbåge, nån med bilder på bågar (infästningen)??

för er som inte hajjat vad jag är ute efter kan se bilden nedan... samma princip är jag ute efter fast till Caddyn.

https://www1.garaget.org/gallery/images/174/173139/173139-dfb0fd9d5cbb4eea958fef77486c1197.jpg

1 230 Inlägg
6 januari 2012
det lär ju vara omöjligt.. om man hade haft en hel axel fram som vinklades vid styrning så skulle det gå eftersom man fäster "bommen" i axeln då men på en vanlig bil lär det ju vara omöjligt om man bara fäster den i "karossen" eftersom bilen kan få för sig att svänga på en raksträcka :S och låser man ratten med en rattkrycka eller dylikt så kan man ju inte svänga! det där kommer helt från mitt huvud och i teorin fungerar det inte!

13 Inlägg
6 januari 2012
Trådstartare
nu är det så att det inte fungerar på det viset, framhjulen komma styra med som ett vanlig pivåhjul och behöver ingen form av tvångsstyrning.

13 Inlägg
6 januari 2012
Trådstartare
för er som inte tror att tow-bar funkar...wink
http://www.youtube.com/watch?v=lXRDrj-8 … ure=colike

Fri fart för ett fritt folk!
14 167 Inlägg
7 januari 2012
det enda som är viktigt är att bomen sitter fast i bakre bilen och inte kan styra alls
så är det hur lungt som helst smile

borde inte vara några problem att göra några permaneta fästen men tror inte direkt att älgstaketet håller så bra ska vara ganska stabil fastsättning för att det ska fungera riskfritt smile

Kör fort så hinner inget hända...

13 Inlägg
7 januari 2012
Trådstartare
Har kollat de med fästet för bågen och tydligen använder man samma skruvar som plast kofångaren sitter fast med. Dessa fyra skruvar är då skruvade i balken som ska föreställa riktiga stötfångaren och den är i vekaste laget. Och sedan sitter stötfångaren med 4 m8or, klent där med..

Så min lösning blir nog den samma som på youtube-klippet där de binder hela dragbalken i länkarmarna.

Sök