2671
Sök

854 GLT - 97, Driver inte!

37 Inlägg
8 januari 2012
Trådstartare
Tja!

Gjorde en U-sväng med en normal acceleration, la i 1:an sen 2:an å när jag skulle lägga i 3:an å släppa kopplingen högg det å krassla till. Stanna till, när jag skulle köra igen la jag i 1:an å den ville inte driva mer än ytterst ytterst lite, den krassla å högg bara!

Nu varken driver, krasslar eller hugger den! Låter något väldigt lite när man släpper kopplingen med växel i.

Kopplingen var sliten å skulle bytas!

Men oroar mig lite om det är diffen?

Lyfte av gummit som sitter på sprängkåpan å titta, var massa trådar från kopplingen!

Det säger sig själv igentligen men tycker det är skumt att den bara tvärvägrade å driva!

Det är en M56 låda!

Någon som har kanske haft samma problem?

All hjälp uppskattas smile

Offroad Racing
3 122 Inlägg
8 januari 2012
Jag skulle nog säga koppling (eftersom den tydligen var dålig) eller en drivknut kanske, usvängen kan ha fått kulorna att hamna fel för att därefter lossa helt. Be nån kolla om nån av drivaxlarna snurrar med växel i o kopplingen uppe.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

37 Inlägg
8 januari 2012
Trådstartare
Inget fel på axlarna, annars hade det smällt när jag blev bogserad eller när jag svänger fullt å rullar.

Tror oxå det är kopplingen!

37 Inlägg
8 januari 2012
Trådstartare
Okej, påbörjat demonteringen av lådan nu! Så vi får se på resultat smile Hoppas på det bästa...

37 Inlägg
37 Inlägg
8 januari 2012
Trådstartare
Hittills verkar det rätt lugnt, enklare på v70 hmm

Fri fart för ett fritt folk!
14 127 Inlägg
8 januari 2012
jonnielahti skrev:
är de ett jävla jobb att ta ut lådan på en 850?

mot din saab är det ett helvete iallfall

9000 är nog bland dom lättare fwd bilar jag haft ner och upp lådan på

det besvärliga på 850 är att bryggan måste släppas och tiltas ner

på garagegolvet är det ingen höjdare åtminstånde smile

Kör fort så hinner inget hända...

37 Inlägg
12 januari 2012
Trådstartare
Troligen felet! Sprerängd koppling... Ingen lamell på tryckplattans sida. Hoppas det är därför den inte driver smile

37 Inlägg
13 januari 2012
Trådstartare
Det är inget fel på svänghjulet! Lamellen på kopplingen gick av på tryckplattans sida å inte svänghjulets sida!

37 Inlägg
13 januari 2012
Trådstartare
Förra ägaren som har kört som en kärring! Aa, den driver nu iaf smile

Sök