3863
Sök

Cabprojekt inför sommaren, vilken bilmodell?

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
11 januari 2012
Trådstartare
#21
Putteliten skrev:
FreddeLi skrev:
Putteliten skrev:

740 caben jag har på min sida är byggd och godkänd på det där viset. Är faktiskt lite häftigare att kunna öppna dörrarna tycker jag i alla fall.....

blev inte lite sugen nu när jag såg din smile det hade ju vart guld om man kunde bygga en sådan. har du byggt den själv eller köptes den sådan? smile

Hehe! tongue Det är farsan jag och 2 till som hjälptes åt att bygga på den den.

okej smile om jag tolkat det hela rätt så krävs det förstärkningar mellan hjulhusen höger fram och bak samt mellan hjulhusen vänster fram och bak. och utöver detta även ett kryssstag i skuffen emellan de bakre hjulhusen? smile


9 121 Inlägg
11 januari 2012
#22
Precis! Räcker med ett tvärstag i skuffen, men vill man lyxa kör man ett kryss! wink


314 Inlägg
11 januari 2012
#23
Jag har länge velat sätta kapen i en sån här typ:
http://www.blocket.se/varmland/Jaguar_S … 12&w=3 Svinbillig gammal premium bil. Ska man inte köra så långt gör det ju inte så mycket att de är opålitliga och svindyra att laga wink


Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
11 januari 2012
Trådstartare
#24
Putteliten skrev:
Precis! Räcker med ett tvärstag i skuffen, men vill man lyxa kör man ett kryss! wink

gött! verkar inte så hemskt komplicerat smile vet du hur de funkar med regbesiktningen och det? är väl ett par olika besiktningar som skall göras för att den ska bli cab på pappret?


9 121 Inlägg
11 januari 2012
#25
FreddeLi skrev:
Putteliten skrev:
Precis! Räcker med ett tvärstag i skuffen, men vill man lyxa kör man ett kryss! wink

gött! verkar inte så hemskt komplicerat smile vet du hur de funkar med regbesiktningen och det? är väl ett par olika besiktningar som skall göras för att den ska bli cab på pappret?

Du måste först SFRO besikta bilen, där dom kollar konstruktionen och svetsning. Sen är det en vanlig regbesiktning efter att du fått ok från SFRO.


699 Inlägg
11 januari 2012
#26
En amazon ska du ju bygga på! Jag har kapat av taket på min smile

Bilgalen elektriker :)

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
11 januari 2012
Trådstartare
#27
Putteliten skrev:
FreddeLi skrev:
Putteliten skrev:
Precis! Räcker med ett tvärstag i skuffen, men vill man lyxa kör man ett kryss! wink

gött! verkar inte så hemskt komplicerat smile vet du hur de funkar med regbesiktningen och det? är väl ett par olika besiktningar som skall göras för att den ska bli cab på pappret?

Du måste först SFRO besikta bilen, där dom kollar konstruktionen och svetsning. Sen är det en vanlig regbesiktning efter att du fått ok från SFRO.

alla tiders! då hade jag förstått det hela rätt då smile


Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
11 januari 2012
Trådstartare
#28
JonasHalt skrev:
En amazon ska du ju bygga på! Jag har kapat av taket på min smile

hade vart något, men vart får man tag i en amazon i BRA skick för en billig peng? wink


Drar breställ genom McDriven
228 Inlägg
11 januari 2012
#29
Ja har haft många funderingar på att cabba 9-5an tills sommaren efter den som kommer nu.

Typ, Svetsa igen bakdörrarma , alt. göra "suicide"dörrar bak om de nu skulle gå.. kanske blir knepigt.
Iaf, slänga på -05ans aerofront, lägga igen alla lister, lite lack o ett par fälgar osv.. Hade vart så förbannat ballt tycker jag tongue Och dessutom ovanligt.. Men får väl se vad som händer smile

No dice !

699 Inlägg
11 januari 2012
#30
FreddeLi skrev:
JonasHalt skrev:
En amazon ska du ju bygga på! Jag har kapat av taket på min smile

hade vart något, men vart får man tag i en amazon i BRA skick för en billig peng? wink

Beror väl på vad du menar med billigt, men håller du ögonen öppna så bör du nog kunna få tag i en för 5-10k..

Bilgalen elektriker :)

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
12 januari 2012
Trådstartare
#31
JonasHalt skrev:
FreddeLi skrev:
JonasHalt skrev:
En amazon ska du ju bygga på! Jag har kapat av taket på min smile

hade vart något, men vart får man tag i en amazon i BRA skick för en billig peng? wink

Beror väl på vad du menar med billigt, men håller du ögonen öppna så bör du nog kunna få tag i en för 5-10k..

oj! trodde dom var mycket dyrare än så om man ville ha en i bra skick smile


Jävel
2 018 Inlägg
12 januari 2012
#32
Allting står i nya sfro-boken. Med bilder o hela paketet smile Kollade där när jag tänkte kapa ner min 960.

You got to risk it, to get the biscuit :)

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
12 januari 2012
Trådstartare
#33
Plankpojk skrev:
Allting står i nya sfro-boken. Med bilder o hela paketet smile Kollade där när jag tänkte kapa ner min 960.

okej. funderade faktiskt på att beställa den häromdagen när jag satt och kollade runt smile men är den uppdaterad så man kan gå efter den informationen till punk och pricka? är ju en del arbete menar jag så man vill gärna ha det rätt från början smile

MVH


Jävel
2 018 Inlägg
13 januari 2012
#34
Det är typ 3 sidor där det står hur du ska göra med bälten och förstärkningar osv.

You got to risk it, to get the biscuit :)

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
13 januari 2012
Trådstartare
#35
Plankpojk skrev:
Det är typ 3 sidor där det står hur du ska göra med bälten och förstärkningar osv.

gott! Mailade till Bosse Andersson (Bosse bildoktorn), han jobbar ju som besiktningsman på SFRO och fick en hel del vettig info. Men även han rekommenderade mig att köpa boken och kolla igenom den innan bygget sätter igång smile

MVH



Sök