3001
Sök

Ta bort dekaler och emblem

5 Inlägg
25 augusti 2011
Trådstartare
Hejsan,

Tänkt ta bort emblemen och texten på bakluckan, vad är det smidigaste sättet att göra detta på? Dom sitter ju som fan och klistret är inte att leka med. Vet att det finns diverse medel t.ex. på Biltema men vad är bäst? Vad är smidigast?

/ Anders

Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
25 augusti 2011
Värmepistol och fiskelina att "såga" med. Sen kan du använda Biltemas medel för att få bort resterna av kletet...

/Mattias

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
25 augusti 2011
Som ovan, värmepistol är nästan ett måste, för att värma upp "limmet" med, sen har jag hört fiskelina men aldrig testat själv. Brukar köra med stål spackelspade som man maskeringstejpar hörnen på så man inte repar.

Det fungerar oxå bra sen t-röd fungerar fin fint att få bort klistret med eller om du har bromsrengöringsmedal?

aceton är en ide med. går nog med dom flesta medlen. sen lär du ganska säkert polera efter både emblem & klistermärken då dessa kommer synas i vissa vinklar & ljus på lacken om dom setat ett tag. är det inte jätte mycket så går det ofta att polera med vax & en trasa för hand smile

Lycka till!

1 231 Inlägg
25 augusti 2011
jag körde tjock fiskelina och utan värmepistol på 940in smile sen tog jag T-röd och torkade bort resten med smile sen lite polering i skarvarna om lacken är lite solblekt wink

1 298 Inlägg
25 augusti 2011
Såga loss dem med fiskelina, skrapa loss det värsta kletet med tumnageln och sen försvinner oftast resten när du polerar skiten som du ändå måste göra för att bli kvitt nyansskillnaden under emblemen! smile

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

25 Inlägg
16 januari 2012
finns även ett suddigum så man kan ta bort gamla stripes och klisterrester. Välsorterade firmor som säljer lackeringstillbehör brukar ha såna. man sätter på en skruvdragare å vips. skiten borta.

Sök