Jag och en polare ska byta växellåda på hans 855 t5 -94 nu under vintern... har en reservdelsbil ståendes, så delar är inga problem men hur ska man gå tillväga och vilka delar behövs?? Växellåda Svänghjul Pedalställ ? ? ? vad mer? MVH
Motorer är som människor, Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Eftersom bilen antagligen är reggad Efter 930101 så är chansen liten att det går regga den med annan låda. Det är samma regler på motorbyte som lådsbyte då lådan ingår i avgascertifieringen, men ingenting är väl helt omöjligt.
så länge du kan få ett intyg från volvo så brukar inte besiktningen klaga då du får regga om den bara...samnt se till att brickan på växellådan finns kvar annars så kan dom ej identifera lådan om den finns..
Det ända du behöver är * pedalställ *mitt konsol *växellåda * högra drivaxel
Svänghjulet behöver du ej byta! vad ja har hört iallafall!
4-stroke skrev:
Jag och en polare ska byta växellåda på hans 855 t5 -94 nu under vintern... har en reservdelsbil ståendes, så delar är inga problem men hur ska man gå tillväga och vilka delar behövs?? Växellåda Svänghjul Pedalställ ? ? ? vad mer? MVH
Aa jag såg det när ja tog i särt de va en kompis te mig som sa att man inte behövde byta vilket jag såg ganska fort att man var tvungen att göra ! Har inte så mycket kvar på min T5:a att byta, låda sitter uppe och mitt konsol och pedalställ! bara hänga upp skiten nu!
Christian S skrev:
makkan_T5 skrev:
Svänghjulet behöver du ej byta! vad ja har hört iallafall!