4460
Sök

Byta Varvtalsgivara till Abs höger fram på Passat variant 1998.

Grandturismo missbrukare =)
331 Inlägg
17 januari 2012
Trådstartare
Hej, Känner en trevligt mekaniker som har hjälpt min flickvänn mycket med hennes bil nu, bytt leder och diverse saker, Denna mannen innehaver även en Felsökningsdator som täcker hela V.A.G registret fram till 2011. Problemet är så att vår ABS lampa lyser i bilen och det gillar inte besikningen så vi felsökte bilen och fick fram att det var just Vartalsgivare höger fram (ABS) som gav felkod, vi nollställde och lampan började lysa igen efter ca 30meters bilfärd, vilket vi hade förväntat oss. Nu är det så att vi har inhandlat en sådan givare, som enl mig var svindyrt, 2201:- och vår mekaniker meddelar oss om att de kan gå sönder när man monterar dem för att de är rätt känsliga, så han vill inte jätte gärna göra bytet åt oss utan tycker att vi skall gå till en verkstad som lämnar garanti på sitt arbete och ersätter den om de skulle råka ha sönder den.

Nu undrar jag ifall att någon här vet någon större verkstads kedja som utför denna typen av jobb som innehåller garanti på jobbet och som ersätter de delar de har sönder. V.A.G Vet jag gör det, men de är ju inte jätte billiga (för mig är valet Bilab kungälv) Hur är det med mekonomen verkstäder osv?

Tacksam för svar

Mvh Jesper N.A
Senast redigerat av mkII (20 februari 2012)

Sök