Har fått ett fint fenomen på volvon det senaste. Den har en tendens att rycka till kraftigt när jag överstiger 4000varv, men efter rycket som kort kan förklaras som att man skulle stänga av tändningen som sätta på den inom en halv sekund så går den perfekt igen, och man kan trycka på han upp till 6000varv utan problem. Rycket sker alltså bara en gång, än så länge

Lite info om bilen
Volvo 850 T5
~25k mil
226hk
EJ Chippad!
Nyservad då jag bytt: tändstift, tändkablar, rotor, fördelare, olja, Oljefilter. Monterat ett öppet luftfilter från GE-Motorsport.
En felkod som jag har haft sedan jag köpt bilen är "4-1-4 Laddtrycksreglering, för högt tryck" dock har jag en laddtrycksmätare installerad och ser tydligt att trycket ligger runt 0,5Bar, kanske "peakat på 0,6, Aldrig högre.
En idé kunde ju vara bränslepumpsrelät kanske?
Sen har jag ett annat fenomen också. När bilen har stått kall under en längre tid och jag ska starta så får startmotorn veva i kanske 3-4 sekunder innan han tänder, men när man startar den efter en kortare tid så tänder den på första eller andra "vevet" Känns som att bränslesystemet inte håller trycket eller något liknande. Hade en Volvo 850 10v för några år sedan, den kunde ha stått still i 3 dagar och i -10 grader gick den igång på första eller andra vevet. Skulle vara gött att ha det så på T5an med

Alla svar uppskattas!
Mvh Richard