3186
Sök

Volvo 850 GLE -93 ECC problem

Lastbilschaufför
196 Inlägg
20 januari 2012
Trådstartare
Hejsan har ett problem med min ECC. När jag startar bilen så blinkar både REC och AC ON/OFF så jag kollade upp felkoder och fick fram:

Sockel B1. 1-3-5 = Motortemp, Ingen frekvenssignal

Någon som vet hur detta avhjälps? Min fläckt la av idag med kanske har något sammanband?
Tacksam för hjälp snarast

MVH/ Patrik

Lastbilschaufför
196 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
Kan någon vänlig själ hjälpa mig?? de e rätt kallt och köra bil utan fläkten....

Lastbilschaufför
196 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
provade att nolla allt med att dra minus kabeln och samtidigt så kollade jag kontakten vid termostaten som jag trodde att den var kanske kass men såg bra ut, ser dock inte om det går ström till den bara.... men kan det ha med att fläkten stannat??

Fläkten har ju väsnats lite som ett gnissel/kvitter sen fredags är den stendöd.

Tips mottages gärna för nu e de fanimig kallt inne i bilen!!! MVH/ Patrik

* Voff voff *
10 654 Inlägg
22 januari 2012
Om fläkten gnisslat och nu inte går längre är den nog helt enkelt trasig. Byt den (och sannolikt tempgivaren) så kommer allt lira igen.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Lastbilschaufför
196 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
tack för svar!! Var sitter tempgivaren då? Tror med att fläkten har sagt sitt (igen) men men som tur e de lätt o byta ;-)

MVH/ Patrik

Lastbilschaufför
196 Inlägg
23 januari 2012
Trådstartare
Jo kom på en sak nu...har en kupéfläkt som man ansluter till cigguttaget. kan man använda den så länge till jag köper en annan fläkt?? borde väll inte vara någon fara?

* Voff voff *
10 654 Inlägg
23 januari 2012
Det går bra. Det värsta som kan hända är väl att säkringen till cigguttaget går, men då är det ju bara att byta den och inte koppla in värmaren mer sen...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Sök