2991
Sök

Vart köper jag Launch control??

1 738 Inlägg
25 juni 2009
Trådstartare
#1
Hej!!

Vet ej om jag kommit rätt men jag gör ett försök. Jag letar efter separat launch control. Jag kör med original boxar och har inte tänkt att byta till nåt annat styrsystem. Bilen är en Volvo 940 turbo, smått preppad wink Hjälp mig någon!! gärna kvalitet o finns i sverige.

mvh


Meister
6 763 Inlägg
29 juni 2009
#3
_Bmw_Power_ skrev:
http://www.webshop.bertilssonautoelectronics.se/acartPro/store/product.asp?productid=370
De där är en varvtalsreg inte någon launch control. Du kan inte köra med orginalet utan du måste ha ett styrsystem som har launch control


Bmw Entusiast
110 Inlägg
29 juni 2009
#4
camaro67 skrev:
_Bmw_Power_ skrev:
http://www.webshop.bertilssonautoelectronics.se/acartPro/store/product.asp?productid=370
De där är en varvtalsreg inte någon launch control. Du kan inte köra med orginalet utan du måste ha ett styrsystem som har launch control
MTR ivarvtals-regulator ityp-II i(med iLAUNCH iCONTROL).©BAE
  Fungerar iprecis isom ivarvtalsregulator ityp-I i! imen imed ien iextra ifunktion, istartkontroll.©BAE
  Mikroprocessor istyrd ivarvtalsregulator, isom igår iatt ianvända ipå imotorer imed i1st itändspole, ioch itändsystem imed i(brytare) ieller i(brytarlöst).©BAE
  Inkoppling isker ienkelt imed iendast i3st ikablar.©BAE
  Tekniska specifikationer:.©BAE
  Antal icylindrar: iobegränsat.©BAE
  Varvtal: i(4cyl=500-20000rpm) i(8cyl=250-10000rpm).©BAE
  Matningsspänning: i9-16volt.©BAE
  Dimensioner: i65x44x25mm.©BAE
  För ianvändning itill iA-traktorer ise ityp-1 i i
Manual: MTR-Varvtalsregulator


Jag använder en sån själv


1 867 Inlägg
29 juni 2009
#5
Ni får lära er skillnaden på launch control och tvåstegs varvregulator. Launch control brukar innebära att man backar tändningen samtidigt som varvtalet begränsas till lagom nivå, på så sätt får man upp lite laddtryck också.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Bmw Entusiast
110 Inlägg
29 juni 2009
#6
då äre ett annat sprut dom gäller om han ska ha launch som backar tändning osv nu vilja han ha med orginal system förstog jag , jag använder just denna o får upp 0,6 i ladd med launch o kör annars normalt med 1,4 bar


4 Inlägg
24 januari 2012
#7
Varvtalsregulatorer finns numera här,
http://www.lohelectronics.se/varvtalsre … 21_52.html

Fri fart för ett fritt folk!
13 991 Inlägg
24 januari 2012
#8
lunchkontrol menas att man har ett angivet varvtal och ett angivet ladd som man själv försöker styra så gott det går

en varvtalsspärr är lika effektivt som att använda foten och lägga varvmätaren på 3500rpm eller krångla till det med en grunka som gör det åt dig smile

Kör fort så hinner inget hända...

1 101 Inlägg
135 Inlägg
24 januari 2012
#10
Growe skrev:
lunchkontrol menas att man har ett angivet varvtal och ett angivet ladd som man själv försöker styra så gott det går

en varvtalsspärr är lika effektivt som att använda foten och lägga varvmätaren på 3500rpm eller krångla till det med en grunka som gör det åt dig smile
Haha bästa felskrivningen big_smile

varför är alla så dryga?

Fri fart för ett fritt folk!
13 991 Inlägg
24 januari 2012
#11
ISpeed skrev:
Growe skrev:
lunchkontrol menas att man har ett angivet varvtal och ett angivet ladd som man själv försöker styra så gott det går

en varvtalsspärr är lika effektivt som att använda foten och lägga varvmätaren på 3500rpm eller krångla till det med en grunka som gör det åt dig smile
Haha bästa felskrivningen big_smile
mm man ska inte vara hungrig när man skriver  smile

Kör fort så hinner inget hända...


Sök