2386
Sök

Hur avesta turbo i örebro behandlar sina kunder o vad deras garantier är värda

4 Inlägg
1 februari 2012
Trådstartare
#1
jag köpte ett turbo aggregat av dom till min saab, min mekaniker som är en erfaren utbildad bilreparatör med förflutet i rallysporten och kört med turbo bilar, monterade det efter alla tänkbara försiktighetsåtgärder med olja filter osv,allt enligt avesta turbos anvisningar,efter ca 200mils körning börjar det att vina i den nya turbon,stannar bilen genast och bogserar hem,efter demontering visade det sej att axeln till insugs inpellern har gått rakt av,kontaktar avesta turbo som nu begär in den skadade turbon,skickar in den och efterpåstötningar från mej orkar dom till slut hämta ut den på posten i örebro,vid undersökning av deras verkstad kunde dom inte tala om varför den gått sönder då jag inte av viktbesparing skickat med wastgaten,jag tar då och skickar in waste gaten till dom,hör inget från dom så efter ca 2veckor mailar jag igen skickar med kollinummret oxå,
återigen hör jag inget av dom,efter 2 veckor kommer wastegaten tillbaks i retur,dom hade inte ens orkat att hämta ut den hos posten.
sen kommer nya bortförklarningar ca 4-5 st är det uppe i nu varför dom inte tänker ersätta den rasade turbon,när jag säjjer att jag vill ha tillbaks min gamla trasiga turbo får jag inte det heller,den är borta enligt dom,har tagit fotografier på den så det är förjävligt men inte livsviktigt.
har nu pratat med konsumentombudsmannen i kommunen,dom tyckte firman i fråga uppfört sej mkt konstigt,så dom rådde mej att anmäla till allmännareklamationsnämden,
så nu är det gjort.
har kontaktat avesta turbo igen och sagt att dom har 5st dagar att ersätta den trasiga turbon,sen skickar jag in hela mailkonversationen till arn,där avesta turbo erbjuder flera lösningar på detta problem som dom sen inte håller,jag återkommer,om dom är rakryggade och tar sitt ansvar kommer jag att skriva det här,och om dom fortsätter som dom gjort hittills kommer jag även då att skriva det på detta forum och alla andra jag kommer åt.
Till saken hör att det tjaffs började redan i augusti 2010
kan verkligen inte rekomendera denna firma

DEVIL
1 171 Inlägg
53 Inlägg
1 februari 2012
#3
sugigt


KHRacing
1 februari 2012
#4
Om du inte köpte ett raceaggregat eller har tävlat med bilen så gäller ju full garanti.

fattar inte vad de då sysslar med.

8 883 Inlägg
2 februari 2012
#5
Smutskastning av företag är inget som tas i garagets forum då dom allt som oftast inte kan bemöta kritiken.
Ta det den vanliga vägen i stället dvs kontakt med företaget direkt eller konsumentombud i kommunen eller polisen vid misstänkt bedrägeri.

Låser härmed tråden.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se


Sök