4585
Sök

Volvo V70 -98 va kan vara felet???

72 Inlägg
12 februari 2007
Trådstartare
Som sagt har en V70 -98 Bi-fuel som har passerat just 31 000 mil tongue men så var jag på väg upp till Karlstad för att kolla på svenska rallyt i helgen (bor i göteborg) så en resa på ca 30 mil gick bra på upp vägen på 45:an och alla omkörningar osv. den är pigg övrigt även att den har gått så långt.  Och det har inte med Gasen att göra för det är på både Gas och Bensin den går dåligt ;D

Körde lite upp där ca 4-5 mil eller nått så börjar bilen blöddra som fan och inte går rätt och allmännt konstig så men jag måste hem till gbg så jag började köra det går jävligt trögt när man skall gasa på den varar upp till ca 4000 varv (Aut) och det händer inte så mkt på farten. Tror den får fel blandning!!

Väl här hemma i gbg så gör jag en lite mer undersökning på bilen om det kan vara nån slang från luft filtert så den får för mkt luft elelr tvärt om.

Körde me den i dag samma veva och när man kört ett tag och saktar in vid ett rödljus eller något så vill den dö för det är för lågt motor varv......(Kärring stopp med en automat)tonguetongue

E det någon som vet vad detta kan bero på, eller har haft detta innan. Är nemligren inte så sugen att lämmna den till volvo och att dom gör en felsökning på någon timme och dom vill ha 1300 kr timmen bättre kan man lägga pengarna på:P

Tack på förhand om någon vet // John
Senast redigerat av berra_99 (12 februari 2007)

72 Inlägg
13 februari 2007
Trådstartare
Ingen som vet sad

Reparatör
630 Inlägg
13 februari 2007
låter som någon typ av vaccum fel .. dvs nån slang som hoppat av eller spruckit så den suger tjuvluft .

72 Inlägg
13 februari 2007
Trådstartare
mhm det kan det vara men jag har ängnat ca 2 timmar för att fel söka den och hittar inget (enkelt fel) om du fattar tex slang eller dyrligt....... man tänker ju oxå på det att den låter mer än innan nu efter det som har hänt tongue blir inte klok vad det kan vara ;(

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
13 februari 2007
Hur kunnig är du om bilar?? Ser du / vet om du har diagnos dosa på den. Om det finns så ska den sitta i motorrummet. En (eller kanska 2) liten svart dosa *med lock* och en liten kabelstump med kontakt liknande rundkabelsko *hane* Om du hittar, så prova att ansluta kabeln till var o ett av uttagen *ett i taget* och sedan med påslagen tändning trycka en gång på den lilla knappen. Räkna blinkningarna - serier om 3 "nummer" t.ex. blink............blink...........blink = 1-1-1 vilket menas med att ingen felkod är lagrad
medan blink-blink-...........blink.............blink-blink-blink = 2-1-3 = något fel. Vet inte om det är samma, men här är felkoder till 850:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=29185

72 Inlägg
13 februari 2007
Trådstartare
tack så mkt skall kolla det i dag ;D

72 Inlägg
13 februari 2007
Trådstartare
Äntligt hade en kille som kollade på den i dag och han sa att tännkablar och fördelan var skti så var och köpte det och bilen går som en dröm nu igen smile phu

Tack för tipsen allefall smile

2 594 Inlägg
13 februari 2007
berra_99 skrev:
Äntligt hade en kille som kollade på den i dag och han sa att tännkablar och fördelan var skti så var och köpte det och bilen går som en dröm nu igen smile phu

Tack för tipsen allefall smile

tur att de inte va värre smile

Sök