3262
Sök

Kupefläkts problem Audi A4 Tdi 98

20 Inlägg
3 februari 2012
Trådstartare
Hej!

Jag sitter med en Audi A4 1,9 Tdi 1998.
Min kupe/värmefläkt har gett upp.
Har spenderat hela dagen med att leta efter en begagnad på nätet, dock utan resultat på svenska sidor.

Jag har en fläkt med tillverknings nummer 8D1 819 021 A
Ser ut så här http://www.bakelit.hu/portal/Szentes_/A … 87688.html

Min bil är utan Ac. Är det någon som vet vart jag kan vända mig för att hitta en som passar?

Mvh
Örat

34 Inlägg
4 februari 2012
Hittar du ingen begagnad, vilket verkar lite konstigt. Med tanke på att det faktiskt finns ett stort utbud begagnatdelar runt om i landet. Sökt på alla sidor med begagnade delar? Men i vilket fall som helst så tror jag inte den är så dyr ny heller. Mer än ett par tusen lär den ju inte kosta. Är den helt död eller fungerar den på något läge?

||Speedlimits Are For Pussies||

34 Inlägg
4 februari 2012
Har du kollat om det finns en ersättning på det artikelnumret? Många reservdelar får ett nytt artikelnummer om det visar sig vara låg kvalitet. Det kan du också ta reda på hos ÅF.

20 Inlägg
4 februari 2012
Trådstartare
Stort tack för hjälpen! Men jag tror tyvärr inte att någon av dessa passar min bil? Tror du det? Inte samma anslutning som den jag har?

34 Inlägg
4 februari 2012
Inte den nya heller? SKulle ju kunna höra på jobbet på måndag.. Dom där reservdelsnissarna kan ju lista ut det mesta:)

20 Inlägg
4 februari 2012
Trådstartare
Ja tack om du har tid och lust får du gärna göra det smile

1 122 Inlägg
4 februari 2012
Du ska väl ha 8D1 819 021 (B)
Inte A!!!

Det är iaf d jag får fram i ETKA

Ser nu i efterhand att A är en gammal modell och har ersatts med B !!! utgick 31 januari 1999 :p

In på bildelsbasen.se så hittar du en massa fläktar. Bara slå in artikel numret i fältet till höger wink
Senast redigerat av ValP2k (4 februari 2012)

gasa nu foer faen!

20 Inlägg
4 februari 2012
Trådstartare
Jag har letat på bildelsbasen men lyckas inte hitta någon som ser lika dan ut som min.
Men ska göra ett försök till. Stort tack!

34 Inlägg
5 februari 2012
Den jag länkade var en B(ersättningen)smile

1 122 Inlägg
5 februari 2012
Turboboost skrev:
Den jag länkade var en B(ersättningen)smile

Så långt tittade jag tyvärr inte. Men man kan förstå hans panik när fläkten gått i denna kylan fifan hmm

gasa nu foer faen!

20 Inlägg
5 februari 2012
Trådstartare
Stort tack för all hjälp!
Lyckades sälja bilen idag så nu är jag på jakt efter en ny bil istället.
Stort tack ännu en gång!

Sök