3186
Sök

850 t5 -95 2.0 läsa felkoder, kontaktproblem

23 Inlägg
9 februari 2012
Trådstartare
Ska läsa av felkoderna, det går en grön kabel in i den rektangulära svarta boxen där. Den sitter fast där inne och jag måste dra den fram till hålen i A-kontakten. Varför är det gjort så? Det verkar vara original men på något sätt måste man ju kunna få ut kabeln ur den lådan (har ryckt, tryckt, lirkat, gjort allt men den sitter där den sitter). I slutet på lådan finns det en kontakt så det ser ut som man ska koppla ännu en kabel in i den men jag hittar ingen sådan.

Ska jag bara förlänga eller klippa av kabeln o göra min egen kontakt eller finns det något sätt?

Tack på förhand

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/421717_10150555546438382_541238381_9029762_1390277584_n.jpg

23 Inlägg
9 februari 2012
Trådstartare
Kan lika gärna fråga en till fråga när jag ändå har plats.

Har stylinglyktor fram och de fem dioderna i mitten har släppt från fästet, hoppat fram och har slocknat så troligtvis är det glapp och jag skulle behöva komma åt den (öppna lampan). Sitter hela skiten fastlimmad och det är bara att bända och bända eller är det skruvar?
http://csimg.prisvis.se/srv/SE/0000150335430010/T/340x340/C/FFFFFF/url/framstralkastare-led-svart.jpg

179 Inlägg
10 februari 2012
Vadå är inte den svarta kabeln som du ansluter i stiften till felsökningsdosan kopplad någonstans? förstår inte riktigt hur du menar.....sladden som går till locket på felsökningsdosan är bara att dra loss. Kör på lite wd40/556 så går det nog lättare

23 Inlägg
10 februari 2012
Trådstartare
Jag menar att den rektangulära boxen till höger sitter runt den gröna kabeln som jag måste få ner i portarna i A-grenen. Den sitter dock fastsatt på något sätt där inne, och den vägrar släppas vare sig jag tryckier, drar eller lirkar..

Som du ser på bilden så är locket på själva 123456 platserna uppe, men kabeln som ska ner där sitter fast i den rektangulära boxen till höger på bilden. Du ser ju hur kabeln går in där men jag får inte ut den.

Fri fart för ett fritt folk!
14 128 Inlägg
10 februari 2012
NEJ NEJ NEJ

nu tänker du galet den gröna kabeln är för att köra startmotorn bara smile

i locket man tar bort från A sockeln sitter kontakten som ska i felsökningsutaget ;-) titta på locket så ser du sladden som tittar ut från a-sockeln till vänster om A sen följer du den till locket och drar ur den ur locket och du har ett stift som passar perfekt ;-)

Kör fort så hinner inget hända...

Fri fart för ett fritt folk!
14 128 Inlägg
10 februari 2012
förövrigt sitter glaset bara fast i metall klipsen du ser när du öppnar huven sitter några ovan på någon bakom blinkersern och vid grillen och sen några under listern som sitter under framljuset

Kör fort så hinner inget hända...

23 Inlägg
10 februari 2012
Trådstartare
Growe: Tack som fan mate! Då är det bara ut å skruva nu i helgen. big_smile

Sök