3488
Sök

Böter/Ombes. lastbilsreggad Pb??

82 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
Går i funderingar att lastbilsregga BMWn för att sänka skatten ordentligt.
Det jag undrar är vad som händer om jag blir stoppad av polisen när jag har bilen i originalutförande, alltså UTAN galler och baksätet uppfällt?? Blir det skillnad om jag har någon passagerare i baksätet eller om det är tomt där??

Gärna inga "tro"-svar eller "jag klarade mig"-svar. Alla poliser kan ju bedöma olika och vara snälla.
Någon som vet vad lagen säger?? Har sökt som tusan men hittar ingen lagtext som säger vad som gäller.

Höga böter?? Regbesiktning?? Kan man rent av bli av med körkortet, då är det långt ifrån värt det då man samlat på sig några bokstäver..

Audi A4 2.0TDI Quattro '08 || Arctic Cat M800 SnoPro '13

Egen företagare
864 Inlägg
23 februari 2011
Galler behöver du inte ha längre.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

82 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
Var finns det att läsa?? Vet du det??

Audi A4 2.0TDI Quattro '08 || Arctic Cat M800 SnoPro '13

424 Inlägg
26 februari 2011
galler behöver du ha vissa år gångar, dom ändrar för varje år,  men nu är de nog inte galler som gäller, men baksätet ska bort, och man kan inte lb regga en sedan längre, men du har ju en kombi så det är ju lugnt,

Kolla in mitt mb 190 om606 turbo projekt!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=296060

Osponsrad
1 631 Inlägg
26 februari 2011
Nu lånar jag lite plats i denna tråden. Jag har kombisedan eller vad fan det heter, är det bara att riva ut baksätet och sen typa om den ? Måste jag ha galler eller ej ? Jag har hört att man måste plugga/svetsa igen hålen till bälteshållaren och det, stämmer detta ?

Tack för lånet smile Mvh

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

Egen företagare
864 Inlägg
26 februari 2011
jag hade en audi a6 01a som var lastbilreggad, när jag besiktigade den så frågade jag om galler, det har varit mycket fram och tillbaka om detta, men det behövs inte ha galler längre. Men om det sitter ett galler i måste det vara godkänt och sitta fast ordentligt, detta var i november 2010 jag frågade om detta.

Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

Egen företagare
864 Inlägg
26 februari 2011
BudgetDunkaren skrev:
Nu lånar jag lite plats i denna tråden. Jag har kombisedan eller vad fan det heter, är det bara att riva ut baksätet och sen typa om den ? Måste jag ha galler eller ej ? Jag har hört att man måste plugga/svetsa igen hålen till bälteshållaren och det, stämmer detta ?

Tack för lånet smile Mvh

Du behöver inte ha galler och bälte och allt sånt kan vara kvar, längre tillbaka i tiden var du tvungen svetsa och krångla.
Detta är bort av den anledningen att man ska kunna regga om till vanlig bil igen.

Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

Ubåtsingenjör
7 350 Inlägg
11 februari 2012
Hej ! river upp en gammal tråd men tycker det är bättre än att starta en ny smile

Kan man inte bli fälld för skattebrott om man kör runt med folk i bilen ? Enligt de inne på carspect funkar det att ha baksäte i samt att ej galler behövs.

Hur höga är böterna man får om man åker dit med folk i baksätet ? Om man kan bli fälld för skattebrott vad är straffet ? Om de kräver en regbesiktning är det bara att åka in och besiktiga som lb reggat igen ?

Sök