Tjenare allihopa!
En regning dag rullade Golfen in på bilprovningen, den skulle in på sin årliga kontroll och jag halvt osäker på hur det skulle gå men allt började fint, avgasmätningen kunde inte utföras i hallen då den låg i marken och gled ur, bromstestet visade negativt på handbromsen, klossarna va helt utslitna efter sina år på nacken (säkert sen 1989) sånt är ju lätt att fixa tänkte jag, sen hissas den upp och besiktningsmannen undersöker bilen, lyser lite men det ser väl ok ut, tills han kommer till vänster hjulhus och hammaren åker rakt igenom. Här va det lite rost säger han, sen går det bara utför! Bilens underrede är i stort sett ett kex! åker hem med klumpen i halsen och tänker på min vanvårdade bil
men jag tänker inte ge upp, golfen skall inte skrotas! jag ska ge den kärleken hon gått miste om under hela sin tid på vägarna.
Så nu börjar ingreppen! och det skall göras ordentligt!
Pallat upp bilen fram för att fixa rosten i hjulhusen fram.
Såhär blev det efter lite renslipning
Andra hjulhuset var mycket värre!
Ett grymt stort hål!
Sen rensade Almqvist_89 bagaget och han fann något man endast ser på gemigdinbil.nu
Hela tornet har nästan lossnat! den sitter bara ihop ca 10cm i nederkanten
det finns ett till hål under detta stora hål som jag inte kan fota än för jag har inte pallat upp den bak, men det hålet var lagat med silvertejp och underredsmassa
slipat rent o fint
efter allt detta slit så tänkte vi att vi tar ut stolar och hela mattan fram med för att kolla skicket där, när vi lyfte mattan var det en stooor pöl under förarstolen så jag tänkte att jag tar och knackar lite med hammaren och hittade då ännu mer rost!
gjorde likadant på passagerarsidan och titta vad jag hittade
detta var dagens arbete men update kommer på Onsdag kväll! då får vi se om vi hittar mer kex