3534
Sök

Bygga avgassystem Audi 80 Coupé 2,3E

36 Inlägg
13 februari 2012
Trådstartare
Hej! Tänkt och bygga om mitt avgassystem på Audin. Vet i princip hur jag ska göra, undrar dock om jag kan köra ett system helt utan ljuddämpare med originaldimension på rör (2")

Har ingen aning om påverkan på effekten eller hur ljudnivån kommer bli, eller om jag över huvudtaget kommer få igenom det utan ljuddämpare på besiktningen jag ska göra denna månaden.

Erfarenhet och tips tas gärna emot!

Mvh Linus

486 Inlägg
13 februari 2012
Satsa på 2" eller 2,5" med två simons så låter de kanon smile tar du utan ljuddämpare överstiger du nog gränsen på 120 db.

36 Inlägg
13 februari 2012
Trådstartare
Grejen är den att budgeten är inte speciellt stor wink Så om det ska va med ljuddämpare får jag ta den jag redan har, gubbakröken ska bort iaf.

486 Inlägg
13 februari 2012
Kan kolla lite sen och se om jag har några kvar, vet jag hade en hög förut. Har ju blivit i regel att man tar av och byter på varje bil man köper wink

92 Inlägg
13 februari 2012
2.5" utan tvekan, absolut inte mindre... Dock kommer du inte direkt tjäna någon effekt direkt genom bara catback (om de va catback du syftade på?) någon åsna kanske hittar hem, men kommer inte bli nått du märker av. MED ljuddämpare. annars kommer den låta rent ut sagt för jävligt, dvs som en tysk schnitzel ricer, då du kör med sugare och kommer rakt av inte gå igenom bes!!

92 Inlägg
13 februari 2012
Dessutom, OM du endå får för dig att köra utan dämpare. se då verkligen till att du köper i rostfritt. annars kommer det låta fruktansvärt illa. Stor skillnad på roströr och rostfritt

486 Inlägg
13 februari 2012
HotSauce skrev:
2.5" utan tvekan, absolut inte mindre... Dock kommer du inte direkt tjäna någon effekt direkt genom bara catback (om de va catback du syftade på?) någon åsna kanske hittar hem, men kommer inte bli nått du märker av. MED ljuddämpare. annars kommer den låta rent ut sagt för jävligt, dvs som en tysk schnitzel ricer, då du kör med sugare och kommer rakt av inte gå igenom bes!!

Haha bästa beskrivningen lol

36 Inlägg
13 februari 2012
Trådstartare
HotSauce skrev:

haha jaja wink men nu blir det ju fixat ändå! Det va ju bara en absolut nödlösning wink

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
13 februari 2012
Kolla på mina videoklipp, bland kommentarerna finns även en förklaring på hur det är byggt om jag inte missminner mej

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Sök