4591
Sök

går bara på 4 cylindrar?

131 Inlägg
10 februari 2007
Trådstartare
hej!! har en audi s6 som bara går på 4 cylindrar när motorn blir varm. när den är kall går den precis som vanligt. vad kan det vara för fel?

Reparatör
630 Inlägg
11 februari 2007
NICKE86 skrev:
hej!! har en audi s6 som bara går på 4 cylindrar när motorn blir varm. när den är kall går den precis som vanligt. vad kan det vara för fel?

testa med att byta tändstift . Har dom gått riktigt länge kan detta problem uppstå .

143 Inlägg
11 februari 2007
Hej!    Jag vet inte hur Audis konstruktion ser ut, men tror att du har en tändspole som lägger av när den blir varm. Det är ju typiskt för tändspolar. Troligen har du 3 spolar där var och en styr 2 tändstift. Stämmer ju bra tycker jag, men man vet ju aldrig.

131 Inlägg
11 februari 2007
Trådstartare
astra2 skrev:
Hej!    Jag vet inte hur Audis konstruktion ser ut, men tror att du har en tändspole som lägger av när den blir varm. Det är ju typiskt för tändspolar. Troligen har du 3 spolar där var och en styr 2 tändstift. Stämmer ju bra tycker jag, men man vet ju aldrig.

har 5 spolar,, en till varje stift!
Senast redigerat av NICKE86 (12 februari 2007)

131 Inlägg
14 februari 2007
Trådstartare
har provat bytt stift och tändhatt nu men det blir inge bättre!
det är på fyrans cylinder den inte går på när den blir varm!
Senast redigerat av NICKE86 (14 februari 2007)

143 Inlägg
14 februari 2007
Hej igen!     Det var jag som trodde att du hade en 6-cyl motor. Är det inte spolen till 4:ans stift som är trasigt? Tändspolar brukar ju kunna fungera fint i kallt tillstånd för att sedan somna när de blir varma.

1 722 Inlägg
14 februari 2007
verkligen säker att det är en 4 cyl motor?

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

371 Inlägg
14 februari 2007
Jag hade ett problem med min a4 att den bara gick på 3. då var det effektslutsteget som var kass,, bytte det, sen gick alla 4 igen.. men den lilla saken kosta 2-3000kr =/

Life is a bitch, then u die

131 Inlägg
14 februari 2007
Trådstartare
astra2 skrev:
Hej igen!     Det var jag som trodde att du hade en 6-cyl motor. Är det inte spolen till 4:ans stift som är trasigt? Tändspolar brukar ju kunna fungera fint i kallt tillstånd för att sedan somna när de blir varma.

motorn är på 5 cylindrar.

674 Inlägg
14 februari 2007
eller så är rotorn helt slut... byt rotor, tändfördelalock och tänspole

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.

220 Inlägg
14 februari 2007
Finns inga såna prylar på hans bil då det sitter som sagt en spole per cylinder.

vaughn skrev:
eller så är rotorn helt slut... byt rotor, tändfördelalock och tänspole

Sök