3473
Sök

E30 320 -84 skumma startproblem! Fel på tändning?

13 Inlägg
18 februari 2012
Trådstartare
Hej!

Har fått ett väldigt jobbigt problem med min e30 320..
Har alltid startat och bra tills för någon dag sen då det vart en sjuk avgassmäll när jag startade den.
Lät som en hagelbössa gick av under bilen ungefär.
Efter det så dog den och jag startade bilen igen, gick då väldigt orent och reagerade väldigt dåligt på gasen. Var stressad och for iväg ändå och bilen gick riktigt dåligt, körde ungefär 1,5 mil och då började den gå som vanligt igen. Startade den senare när den var varm och gick då utan problem.
Efter det så stog den 2 dagar utan att jag använde den, samma problem igen fast utan avgassmällen till att börja med.
Gick lika dåligt som sist, parkerade efter jag kört nån kilometer och nu startar den inte...
Tänder inte när man vrider på nyckeln, bara startmotorn som går och inget annat händer.
Såg att det satt några skitstift i den så bytte dom mot "original" ngk stift men ingen skillnad.

Skulle verkligen behöva hjälp med det här då jag är relativt ny på skruva bmw!
Tack på förhand!

3 235 Inlägg
18 februari 2012
är det förgasare, eller sprut?
Kan vara kallstartventilen.

13 Inlägg
18 februari 2012
Trådstartare
Är insprut! L-jetronic styrsystem om det är till någon hjälp också!

13 Inlägg
24 februari 2012
Trådstartare
Ännu mer problem, börjar bli less..
Fått den att gå som den ska osv, går rent över hela registret och så.
Var ut en sväng idag och for förbi en kompis garage för att dra om nå högtalarkablar och koppla in xenon på halvljuset, sen när jag ska därifrån så vägrar bilen..
Startar och går i kanske 2-3 sekunder sen dör den. Hur många gånger jag än testade så blev det samma resultat.. Den gick att hålla igång om man inte släppte nyckeln efter man vridit på den utan bara fortsatte nöta på tändningen men det känns ju inte helt okej att göra det heller så direkt jag släppte nyckeln så dog bilen..
Helt slut på idéer, antar att det har något att göra med antingen soppan, typ pumpen eller nåt, eller nån el som jävlas. Mata gärna på med idéer!

Sök