3001
Sök

Högtalare i 200sx S13??

Dawndrifter -"The Black Curse"
301 Inlägg
14 februari 2007
Trådstartare
har kollat runt lite men inte hittat något, och eftersom jag inte har bilen än så har jag ingen aning om vad det är för storlekar på högtalarna som sitter i (eller får plats)

nån som har bra koll på detta??

Mvh

AT Däck
501 Inlägg
14 februari 2007
jag skulle tippa att det sitter 5,25 i dörrarna o 6" bak men jag kan ha fel ... jag fersökte ju byta mina högtalare bak på hatthyllan till6*9 jo visst när jag tog bort mattan på hatthyllan jo då var det kaross under hyllan så det var ju omöjligt o efter 30 minuters skruvande för att få bort en högtalare eftersom det  e så jävla trångt mellan bakrutan och hatthyllan så fick inte 6*9 plats i hålet så då var det bara att skruva tillbaka dom gamla igen

R Däck och gatdäck Till Sveriges Lägsta Priser
AT Däck
www.atdack.se

Svindåre
1 433 Inlägg
14 februari 2007
Det sitter 4x6 or i framdörrarna iallafall big_smile bak har jag ingen aning om.

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

301 Inlägg
14 februari 2007
Trådstartare
4x6" ?? aldrig hört talas om haha, men vad får plats då? 6,5"? eller är det 5,25" som gäller i dörrar? hatthylla är nog inte på tal då det skall sitta en bur där, och baksäte kommer inte att finnas tongue

542 Inlägg
14 februari 2007
Dessa tror jag kan vara bra, JBL GTO6427 4x6". Finns på www.nardik.se

592 Inlägg
15 februari 2007
Det måste väl gå att såga upp hålet runt så an man får in en 6,5"are?

2much.fi
Accessories for your DSLR

200 Inlägg
15 februari 2007
Slaktarin skrev:
Det måste väl gå att såga upp hålet runt så an man får in en 6,5"are?

man kan köpa en träbit och sätta fast och såga ut ett hål

2 655 Inlägg
15 februari 2007
Jag gjorde en baffel av MDF till mina UP6or..
Använde helt enkelt original fästet till högtalarna som mall..
Kolla under mina projekt så ser du.

7 Inlägg
15 februari 2007
ja har ett förslag! . om du har hela ryggen fri från baksätet och planerar att ha det så med snedskuren låda blir det klockrent med 3st JBL gto basar 8tummare ..å ja 8 tum räcker gott och väl.. det blir även plats på höger sida för att pula in batteri och vänster för stegen om du planerar det ... fram duger gott och väl med ett par kraftiga 5,1/4 tummare och mjuka diskanter då högtalarna sitter väldigt närma.. ja satte mina diskanter i Hörnen kåpan för backspeglarna.. det e bara skruva från insidan å dra kablar ner i dörrarna så kan du även gömma filtrerna i urhålkningen för handtaget , insidan .. blir snyggt.. å tack vare att du sitter så nära högtalarna så behövs inte mer för att överrösta både bullret å billjudet.. kom ihåg att jorda som fasen å skärma av överallt bara.. dendär sabla generatorn vill också va med å spela.

DB
13 Inlägg
15 februari 2007
beror ju på hur seriöst bygge du ska göra... ska du va riktigt seriös så skulle jag bygga om dörrsidor till dubbla framsystem om du ska ha en redig bas!...  och tänk på att pula i ordentligt med mellanregister i baksätet!.

2 655 Inlägg
15 februari 2007
Kommer att bygga om mina dörrsidor för att få in dubbla UP6or i dörrarna, när jag får lite tid över..

Men varför ska man böka in en massa mellanregister i baksätet för??
Räcker med ett par 6x9or eller liknande som "rear fill" ljudbilden kommer att bli duktigt skev med en massa mellanregister runt om i kupén..

301 Inlägg
15 februari 2007
Trådstartare
nja.. inte för seriöst.. bilen skall vara å drifta med.. men vill kunna lyssna lite på musik emellan varven och i stan mm wink

vad har ni andra haft i bilarna.. adapterplatta å sånt är ju inga konstigheter att göra.. mest intresserad av hur stort det får plats utan att man behöver bygga om dörrsidan, (galler mm.) så att det inte ser fördjävligt trångt ut..

2 655 Inlägg
15 februari 2007
6,5"are är max, bakom original galler.
Finns vissa som har monterat 6x9" i fram, hur det blir med ljudbilden med 6x9" i fram har jag inte hört något om..

301 Inlägg
15 februari 2007
Trådstartare
ok då får man satsa på ett par sjyssta såna då.. hmm om det är rensat bak för bur så är väl knappast panelerna för högtalarna bak kvar va? om det är likt så som det var i min gt så satt högtalarna mot stötdämpar tornen.. hur ser det ut i 200:an??

har tänkt att snickra en liten låda så man kanske sätter några mellanregister på den eller 6x9 om man får till det snyggt..

Sök