Kan göra en liten uppdatering, var ett tag sen sist. Den är inte såld eller bortglömd. Har inte tagit tag i den bara. Men för några månader sen fick jag för mig att prov starta, precis som sist gick den inte på två burkar. Bytte plats å vips så gick den på alla 4. Tankevurpa i all hast under felsökning kanske :p
Samtidigt den gick på alla cylindrar så bytte jag packningsats till vattenpumpen då allt var silikon.
Sen gick de några månader till och kylan kom och därmed snö. Så fick för mig att börja greja med den igen samt se till att hälla i lite glykol då det bara var vatten i den. (Som frusit).
Kablade igång den, gick orent och slött som sist. Drog på choken och vred på fördelaren, och så vart de som en helt annan motor helt plötsligt, gick riktigt bra och fint. Körde en hel del med den efter grusvägarna utan bekymmer. Allt känns i ordning i bromsar pigg och glad motor. Men så tvärdog den bara under körning, blöddrade lite och inget mer liv sen. Aja soppatorsk tänkte jag. Tankade i 20liter 98 men inget liv. Bogserade hem och konstatera ingen gnista. Jaha, felsökning igen. Och kom fram till den där förbannade hallgivaren igen. Dessutom omöjlig att få tag på verkar de som. Så nu står den utan gnista igen.
Så jag funderar nu på vad man ska göra. Tanken är b230 sugtrim. K motorn är ju inget vidare att trimma så bäst vore en annan 230 me annat tändsystem så man slipp den där jävla hallgivaren som felar jämt. Men får se, tänkte att den skulle bli trafik duglig i vinter helst
Men vad tror folket är de värt att byta fördelare igen, hänga på några fajs 45, byta grenrör och avgas sedan prova besikta