Få bort underredsmassa sen blästring & slipning till plåtrent. Kört mest med ståltrissa på vinkelslipen men även stämjärnskniv och värmepistol för att få bort massan.
Senast redigerat av Oskarskoglund (10 oktober 2022)
Plåtbyten påbörjat! Blästrade/ slipade ytor där plåt ej ska bytas målade jag med smedjans rostborttagare för att förhindra ny rost tills jag ska måla hela underredet med grå temadur 20. Kommer behöva slipas ner till plåtrent igen när det är dags för temaduren, blev såhär då jag vill ha alla plåtbyten klart innan jag kör med temadur.
Senast redigerat av Oskarskoglund (10 oktober 2022)
Dåligt med uppdatering, vart dåligt med tid på senaste. Har rostlagat baljan jag tog bort, behövs svetsas lite mer sen är det riktning och dags för montering igen.
Fick hem krängningshämmare från w210 e55 amg & även grymt fina plåtbitar från trabhan Bla bakskärmar & plåt runt domkraftsinfästningar.
Tuffar sakta framåt Hängde upp baljan lite snabbt med svetstänger och det ser lovande ut, lite mer finjusteringar sen borde de gå att få tillbaka den. Gjorde ytterligare ett plåtbyte i ena hjulhuset bak Började även med ena bakskärmen. Är första gången jag gör nåt svetsjobb som är synligt på karossen så tar det väldigt lugnt och dubbelkollar gärna 11gånger innan jag vågar göra nåt hehe
Nya bakskärmen justerad och klar för svetsning. Krävs dock en insats på innerskärmen innan för att få allt hundra Svetsspalten är inte så tokig som den ser ut, är många svarta streck med i bilden
Innerskärm och ytterskärm nästan helt svetsade. Passade även på att göra innerskärmkanten lite smalare för att undvika eventuellt däckskrap, kommer bild på det med när jag svetsat klart på insidan också Är en del slipning kvar i nuläget som synes