3135
Sök

Volvo 945 ltt -96, vad ska slangarna vid insuget gå till

10 Inlägg
23 februari 2012
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/48/47878/47878-addf4e6705d43a583d51a28b38ab79fb.jpg

Har bytt till mej en 945 ltt där dom har försökt styla bilen med massa slangar, så jag undrar vad går slangarna till som ska sitta här igentligen istället för den röda bygeln dom nu satt dit?

https://www1.garaget.org/gallery/images/48/47878/47878-fe4a7ac19f59b9c22a3dc216fda05c60.jpg

Sen såg jag att kontakten här var urkopplad, så jag undrar vad är saken till där den ska sitta å vad gör den?

Finlirare
478 Inlägg
23 februari 2012
Slangen som är byglad tror jag har med vevhusventilationen att göra med iallafall.

Kontakten vet jag inte, men ser ju spontant ut som att den ska sitta i den gråa kontakten precis brevid.

460 Inlägg
23 februari 2012
azXig skrev:
Slangen som är byglad tror jag har med vevhusventilationen att göra med iallafall.

Kontakten vet jag inte, men ser ju spontant ut som att den ska sitta i den gråa kontakten precis brevid.

självklart ska den tryckas in där, går den illa om du sätter i den eller vad är anledningen till att den hänger? smile

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)

Fri fart för ett fritt folk!
14 128 Inlägg
23 februari 2012
slangarna som är "pluggade" är till kolkanistern och kontakten som är urryckt är nog en ventil till egr ventilen har jag för mig men aningen osäker men minns det som det

Kör fort så hinner inget hända...

131 Inlägg
23 februari 2012
Slangen som är byglad ska gå till kolkanistern. är en stor rundburk som sitter ner vid spolar vätska behållaren om den är kvar. smile

Fri fart för ett fritt folk!
14 128 Inlägg
23 februari 2012
martin89 skrev:
Slangen som är byglad ska gå till kolkanistern. är en stor rundburk som sitter ner vid spolar vätska behållaren om den är kvar. smile

frågan är varför man ens orkar ta bort den smile

monterade dit den på min igen då den var bort rykt ser så tattigt ut med en massa ful lösingar över allt ska vara orginal så ingen kan klaga

Kör fort så hinner inget hända...

1 915 Inlägg
24 februari 2012
Kontakten går till saken bredvid som är en vakuumförstärkare till EGR ventilen.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

10 Inlägg
24 februari 2012
Trådstartare
GasGlad1337 skrev:
azXig skrev:

självklart ska den tryckas in där, går den illa om du sätter i den eller vad är anledningen till att den hänger? smile

Anledningen till att den hänger är att den hängde så när jag fick bilen smile

10 Inlägg
24 februari 2012
Trådstartare
Growe skrev:
martin89 skrev:

frågan är varför man ens orkar ta bort den smile

monterade dit den på min igen då den var bort rykt ser så tattigt ut med en massa ful lösingar över allt ska vara orginal så ingen kan klaga

håller på att fixa så min ska se orginal ut med, kolkanistern finns inte kvar har den nån särkild funktion eller kan man lika gärna köra utan ?

Sök