3613
Sök

Varför spinner inte hjulen när vissa ska börna?

467 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
#1
Tjaba.

En sak jag undrat ett tag, är när man ser en del videor på nätet där folk ska börna med sina bilar och bakhjulen står helt stilla och tillslut brinner kopplingen.
Hur kan det vara att det inte spinner? Trampar dom för hårt på bromsen eller?
Detta kanske är en dum fråga, men det bjuder jag på isåfall:)

Mvh Johan

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

809 Inlägg
28 februari 2012
#2
Hoffmeister2 skrev:
Tjaba.

En sak jag undrat ett tag, är när man ser en del videor på nätet där folk ska börna med sina bilar och bakhjulen står helt stilla och tillslut brinner kopplingen.
Hur kan det vara att det inte spinner? Trampar dom för hårt på bromsen eller?
Detta kanske är en dum fråga, men det bjuder jag på isåfall:)

Mvh Johan

beror ju helt på hur bra kopplingen mår. är den väldigt sliten så orkar den inte med att greppa tag när man ställer sig på bromsen och då slirar den bara mot tryckplattan! smile


274 Inlägg
28 februari 2012
#3
Har inget svar till dig. De kanske har dragid handbromsen men de vet inte att den är på de drivande hjulen eller så har de bra däck och kass koppling.

Men kan du länka till en sådan video?


535 Inlägg
28 februari 2012
#4
Bossni skrev:
Har inget svar till dig. De kanske har dragid handbromsen men de vet inte att den är på de drivande hjulen eller så har de bra däck och kass koppling.

Men kan du länka till en sådan video?

http://www.youtube.com/watch?v=bM3So0U1BMQ


Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
28 februari 2012
#5
aha_100 skrev:
Bossni skrev:
Har inget svar till dig. De kanske har dragid handbromsen men de vet inte att den är på de drivande hjulen eller så har de bra däck och kass koppling.

Men kan du länka till en sådan video?

http://www.youtube.com/watch?v=bM3So0U1BMQ

Klassiker big_smile

Som sagt, sådär blir det när kopplingen är dålig/svag och inte orkar hålla fast.
Senast redigerat av LeafBox (28 februari 2012)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
29 februari 2012
#6

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

Självlärd
3 083 Inlägg
29 februari 2012
#7
LeafBox skrev:
aha_100 skrev:
Bossni skrev:
Har inget svar till dig. De kanske har dragid handbromsen men de vet inte att den är på de drivande hjulen eller så har de bra däck och kass koppling.

Men kan du länka till en sådan video?

http://www.youtube.com/watch?v=bM3So0U1BMQ

Klassiker big_smile

Som sagt, sådär blir det när kopplingen är dålig/svag och inte orkar hålla fast.

Han o hans polare kan då inte ha många hästar inför pannan. Dom som stod utanför lär ju ha sett att hjulen inte snurrade... *suck*

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

1 319 Inlägg
29 februari 2012
#8
Hur i helvete kan folk ha så jävla dåligt motoröra och känsla ? hmm

_----------'

467 Inlägg
29 februari 2012
Trådstartare
#9
Ok. Så då är det alltid dålig koppling som gör att hjulen står still?

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
29 februari 2012
#10
Hoffmeister2 skrev:
Ok. Så då är det alltid dålig koppling som gör att hjulen står still?

Alternativt usla förare! Fast förstår ej hur folk ej märker det. Otrolig stor skillnad på lukten av bränd koppling och gummi!

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

1 298 Inlägg
29 februari 2012
#11
De är ju en kombination mellan för bra grepp(däck), hur mycket och snabbt man släpper kopplingen och hur mycket man står på bromsen.

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
29 februari 2012
#12
Det krävs mer tteknik och kraft och friska grejjoor att få igång det stillastående. snurrar man runt så klarar även en dålig förare och kassa grejor att få snurr på hjulen i princip.

lamell luktar apa i flera dagar efterråt. Gummi luktar ju bara ett par minuter typ.


StenkrossTomte
359 Inlägg
29 februari 2012
#13
Min tvåförtio fick jag en gång just detta kopplingssläpp en gång, dock märkte jag det ganska omgående.

Kopplingen var dålig fick jag reda på senare då den gav upp helt, bränd koppling luktade det i nån månad efter... URK VA DE LUKTAR ÄCKLIGT..

No turbo shit! Just Real Power!


Sök